24
دسامبر

استاندارهای تولید محتوا با کیفیت در فضای مجازی

اگر تولید کننده محتوا هستید یا برای کسب و کار خود دنبال محتوا نویس هستید، استاندار های تولید محتوا در فضای مجازی یکی از مهم ترین مواردی است که باید با ان اشنا شوید.

استاندارد های تولید محتوا
استاندارد های تولید محتوا

استاندارد های تولید محتوا

محتوا مثل پلی عمل میکند که باعث انتقال اطلاعات و دانش، تجربه ها و پیشنهادات از یک فرد مطلع به کاربران میشود. این محتوا از طریق منابعی چون اینترنت، رادیو، تلویزیون، روزنامه ها، مجلات. کتاب ها و موارد بسیار دیگر به دست کاربران میرسد.

کسب تجربه و دانش باعث میشود که مخاطب از نیاز های خود بیشتر مطلع شود. همچنین با استفاده از محتواهای ایجاد شده بتواند راه های تامین نیاز خود را پیدا کند و از ان ها استفاده نماید

از طرفی دیگر شاید شما تا بحال ایده های جدید زیادی به ذهنتان رسیده یا اطلاعات و تجربه های زیادی داشتید که خواستید ان هارا پیاده سازی کنید و یا در اختیار بقیه قرار بدهید و برای نوشتن دانسته های خود دست به قلم شدید ولی حتی یک جمله هم به ذهنتان نرسیده است.

برای تولید محتوا اگر با یک سری از استاندارد های تولید محتوا و قالب های متنی اشنا باشید، قطعا خیلی راحت تر میتوانید اطلاعات و دانش خود را به دیگران انتقال بدهید.

شروع کار دشوار!

شاید این جمله تا حدودی درست باشد و همه ی ما تجربه های زیادی در مورد درستی ان داشتیم که شروع هرکاری تا حدودی سخت است، اما راه حل هایی برای اسان تر شدن این مسیر دشوار وجود دارد.

جذاب نوشتن یک هنر فوق العاده ای می باشد که اگر ان را درک کنید و با علاقه دست به قلم شوید، حتما میتوانید میزان تاثیر ان را در جذب مخاطبان خود احساس کنید. به همین خاطر  زمانی شروع به نوشتن کنید که حس و انگیزه ی لازم را داشته باشید و سعی کنید یک شروع خاص و خارق العاده داشته باشید. مثلا میتوانید با یک سوال چالش برانگیز شروع کنید یا از تجربه های شخصی تان که مسیر جدیدی را به شما نشان داده است استفاده کنید، از عنوان هایی استفاده کنید که مخاطب را تشویق به خاندان کند، همچنین می‌توانید از اعداد و ارقام در عنوان های خود بکار ببرید.

مهم ترین گام در تولید محتوا شروع کردن به نوشتن است که باید برای داشتن محتوایی با کیفیت به نکات مهمی توجه کرد.به طور مثال شما باید از درستی مطلبی که نشر میدهید کاملا با خبر باشید و همیشه سعی کنید دانش و اطلاعات خود را به روز کنید.

نکته ی کلیدی که واقعا حائز اهمیت برای جذب مخاطبتان این است که شما خودتان اول مطلب را خوب درک کرده باشید و بدانید دقیقا هدف تان چیست و چه حرفی برای گفتن دارید. برای انجام این وظیفه شما نیاز داریده مرتبا درحال مطالعه باشید و دانش خود را بروز کنید. بنابراین یکی از استانداردهای تولید محتوا که باید رعایت کنید مسلط بودن به موضوع است.

استانداردهای تولید محتوا در فضای مجازی

مواردی که برای داشتن یک تولید محتوای استاندارد همیشه باید در ذهن خود داشته باشیم:

  1. 1. مطرح کردن سوال‌های چالش برانگیز
  2. 2. تعریف مسئله و آماده کردن ذهن مخاطب
  3. 3. ضرورت طرح مسئله مورد نظر
  4. 4. ارا‌‌ئه راه‌ حل هایی برای مسئله مطرح شده
  5. 5. بیان مزایا و معایب روش و یا مسئله ایجاد شده
  6. 6. پاسخ دادن به پرسش‌های مطرح شده
  7. 7. مطرح کردن مثال‌های ملموس و شهودی برای درک بهتر موضوع
  8. 8. خلاصه‌سازی
  9. 9. نتیجه‌گیری

درآخر

شما با رعایت استانداردهای تولید محتوا در فضای مجازی، می‌توانید از این ابزار تاثیرگذار برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. این روزها تکنیک های بازاریابی به شیوه ای کاملا متفاوت با سال‌های قبل انجام می شود و بیشتر بازاریابی‌ها  و جذب مشتری و موفقیت در کسب و کار از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و وب سایت‌ها صورت می‌پذیرد،  که لازمه ان داشتن محتوایی استاندار و تاثیر گذار در بستر اینترنت است.