16
فوریه

اصول تولیدمحتوا در اینستاگرام

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و دنیای دیجیتال، بعید است کسی سراغ ابزارهای اجتماعی نرود و عضو یک شبکه اجتماعی نباشد. با هر هدفی که وارد شبکه های‌اجتماعی می شوید، قطعا باید راهکارهایی برای دیده شدن و تعامل بادیگران داشته باشید. بنابراین شناخت قواعد و اصولی برای تولیدمحتوا در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد. باتوجه به اینکه یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی در ایران اینستاگرام است. رعایت اصول تولیدمحتوا برای بهتر دیده شدن در این رسانه بسیار ضروری است.

کیفیت محتوا چگونه باید باشد؟

یکی از مهمترین نکاتی که در زمینه ی تولید محتوا شبکه های اجتماعی باید به آن توجه کرد کیفیت است. محتوای منتشر شده درتولید محتوا در اینستگرام باید انقدر جذاب و با کیفیت باشد که مخاطب را مجبور به درنگ و تامل بر روی محتوای شما کند. در ادامه به اصول تولیدمحتوا در اینستاگرام می‌پردازیم:

نکته مهم:جنبه ی بصری محتوای خودرا به بالاترین حد برسانید

این موضوع بسیار مهم است چرا که در فضای اینستاگرام محتوایی که مخاطب دریافت میکند تصویر است. هرچند که بعضی پست‌ها به همراه محتوای متنی هست اما چیزی که در ابتدا نظر مخاطب را جلب می‌کند تصویر وجنبه بصری پست است.

 

انتشار پست در اینستاگرام وابسته به هدف و نوع اکانت شما دارد. اما مثال های‌زیر می‌تواند به شما، برای منتشر کردن محتوایی اصولی برای جذب مخاطب بیشترکمک کند.

استفاده از تصاویر باکیفت:

یکی از مهمترین اصول تولیدمحتوا در اینستاگرام، استفاده از تصویر است. استفاده از عکس های با کیفیت بالا در جلب توجه مخاطب و افزایش بازدید از صفحه شما نقش شما مهمی‌دارد. هیچ وقت از عکس های تار استفاده نکنید. نبود یک عکس، بهتر از بودن یک عکس بی کیفیت است!

پرسش از مخاطب:

از مخاطبین خود سوال بپرسید. این کار باعث درگیری ذهنی ‌آن‌ها می‌شود و فکرشان را به چالش  می کشد. البته به پرسش هایتان پاسخ مناسب هم بدهید. انتخاب اینکه چه زمان و چطور به این سوال‌ها جواب بدهید باشماست. طوری عمل کنید که بهترین پاسخ‌ها هدیه ای بعد از یک درگیری ذهنی به کابرانتان باشد.

متفاوت ظاهر شوید:

سعی کنید همیشه برای مخاطبین خود نوآوری داشته باشید. با ایجاد تفاوت هایی در خلال پست های همیشگی‌خود، دنبال کنندگانتان را شگفت زده نمایید. خوب فکر کنید چه خلاقیت هایی در این زمینه می‌توانید از خود نشان دهید؟!

 

در اینجا به چندمورد از اصول تولیدمحتوا در اینستاگرام می پردازیم :

1 – استفاده بجا و مناسب از هشتگ ها

2 – استفاده از عکس با سایز مناسب

3 – کپشن متناسب با موضوع و منحصر بفرد که نرخ کلیک خوری پیج را بالا ببرد .

4 –  استفاده از سی تی ای (CTA مخفف Call To Action) مناسب

5 – ارسال پست در زمان مناسب

6 –  استوری های جذاب از محیط کاری و زندگی

7 –  برگذاری مسابقات و هیجان انگیز

8 –  استفاده از یک تم خاص و معین برای پیج

9 – استفاده از تصاویر پازلی

10 –   افراد حوزه کاری خودتان را فالو کنید

11- لینک کردن به شبکه های اجتماعی دیگرمیدواریم باتوجه به این

امیدوراریم باتوجه به اصول تولید محتوا اینستاگرام، صفحه ای جذاب و پربازدید داشته باشید.