20
سپتامبر

بازایابی محتوا

امروزه با افزایش اطلاعات مردم در زمینه های مختلف دیگر وقت تبلیغات بی هدف و خسته کننده گذشته است.
دیگر زمان وعده های تو خالی و شعارهای بی انتها تمام شده است. اکنون برای خدمات و کسب و کار خو باید به دنبال ایجاد ارزش بود. از این رو بازاریابی محتوا به ما آموزش میدهد که بجای تولید محتوای خسته کننده و ایجاد مزاحمت برای مخاطب خود به دنبال ایجاد ارزش باشیم.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

نوعی فرآیند بازاریابی است با هدف تولید محتوایی با ارزش که علاوه بر جذب مخاطب به حفظ و ایجاد ارتباطی موثر با مخاطب میپردازد.
درست است که بازاریابی محتوایی نقش بسزایی در حفظ و ایجاد ارتباط با مخاطب به شمار می رود اما نمیتوان آنرا صرفا تبلیغ دانست.
دلیل اول آن این است که بازاریابی محتوا به دنبال ایجاد ارزش است پس برای مخاطب نه تنها ایجاد مزاحمت نمی کند بلکه باعث جذب مخاطب و ایجاد انگیزه در آن برای دنبال کردن شما و کسب و کارتان است.
دومین دلیل این است که یک کسب و کار محتوا را در رسانه های تحت مالکیت و کنترل خود پخش خواهد نمود.

با بازاریابی محتوا یکه تاز کسب و کار خود شوید

تولید یک محتوای مناسب کمک بسیار زیادی به کسب و کار شما میکند.
در بازاریابی محتوا شما می توانید مخاطبان زیادی جذب و آنها را حفظ کنید. در واقع با مخاطب خود در ارتباطید و با آنها تعامل دارید. این ارتباط باعث رونق روز افزون کسب و کار شما میشود.
اما باید این نکته را در نظر بگیرید که از اعتماد مخاطب سو استفاده نشود. در واقع هرچه از محصول و خدمات خود بیشتر و دقیق تر اطلاعات دهید احتمال خرید محصولات توسط مخاطب بیشتر میشود.
بازاریابی محتوا احتمال بازگشت مخاطب به وبسایت شما را دو چندان میکند.

در واقع غالب افراد به وبسایت هایی بر می گردند که به آنها اعتماد دارند. زمانی که شما محتوای مناسب و جذاب برای مخاطب خود تولید کنید،ارتباط شما با مخاطب بیشتر می شود و در نتیجه مخاطب به شما راحت تر اعتماد می کند.

و در آخر…

در دنیای دیجیتال امروز که روز به روز در حال گسترش است یکی از فاکتور های پیشرفت در این فضا شناخت مخاطب و ارائه محتوا مفید و متناسب با آن است.

تعامل با مخاطب و ارتباط با آن صورت نمی گیرد مگر با محتوایی قوی و موثر و متناسب با سلیقه مخاطب که این مسئله از طریق بازاریابی محتوا به راحتی قابل حل است.