تولید محتوا آموزشی
08
آوریل

راه ها و مراحل تولید محتوا آموزشی

محتوا می تواند به دلایل مختلف تولید شود. اهدافی مانند منتقل کردن مفهمومی خاص، آگاه سازی، مشارکت جویی، تبلیغ، آموزشی و … می توانند از دلایل تولید یک محتوا باشند. معمولا محتوایی که توسط یک شرکت تولید محتوای آموزشی تهیه می شود، تلاش در بالا بردن سطح دانش و آگاهی مخاطبان در هر زمینه و مسئله دارد. با کانتونا همراه باشید تا با مفاهیم آموزش و یادگیری و هم چنین چگونگی تولید یک محتوای با کیفیت در حوزه آموزش آشنا شوید.

محتوای آموزشی می تواند در هر زمینه ای از جمله آموزش برنامه نویسی، موسیقی، روانشناسی، آشپزی و … باشد. این تولید محتوا الکترونیکی و آموزشی در فضای وب بسیار پر طرفدار هستند.

با بزرگ تر و گسترده شدن فضای وب و اینترنت، مبحث آموزش هم ساده تر شده است. افراد زیادی از این طریق مهارت کسب کرده اند. شما حتی می توانید دانش خود را انتقال داده و در مقابل هزینه ای دریافت کنید. به روز کردن اطلاعات از این راه بسیار راحت است.

تفاوت آموزش و یادگیری

مفهوم آموزش و یاد گرفتن کاملا با هم تناسب دارد. در حالی که در برخی مواقع این دو تعریف با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند و کاربرد آن ها جا به جا می شود. در صورتی که هر دو آن ها موجب بیش تر شدن توانایی های فردی و بالا رفتن سطح آگاهی می شود. اما شیوه رسیدن به آن ها متفاوت می باشد. آموزش می تواند برای فراگیری برنامه ای سازمان یافته و برنامه ریزی شده باشد. بنابراین با محدودیت هایی در این باره مواجه هستیم. اما یادگیری مقداری ساده تر است.

مراحل تولید محتوا آموزشی

مراحل تولید محتوا آموزشی و الکترونیکی

تولید محتوا آموزشی شامل دو مرحله می باشد: مهارت و قابلیت انتقال مفاهیم

مهارت در تولید محتوا

در قدم اول باید شخص متخصصی که می خواهد فن خاصی را آموزش دهد، ماهر باشد. در واقع باید توانایی استاد بودن را داشته باشد. اگر این طور نباشد تنها می تواند مطلبی را با دیگران به اشتراک گذارد. نه این که ادعا کند استاد است.

قابلیت انتقال مفاهیم

هر کس که تخصص داشته باشد استاد خوبی نیست. مگر این که بتواند مفهوم و محتوای آموزش را به خوبی به مخاطبان خود منتقل کند. برای آموزش یک مفهوم باید صبور بود و در عین حال قدرت انتقال را افزایش داد. امروزه همسو با پیشرفت تکنولوژی و آسان تر شدن ارتباطات مجازی، آموزش از طریق وب هم آسان تر شده است. بنابراین پیشرفت چشمگیر و تحولی که در مبحث آموزش رخ داده است، مدیون فضای وب می باشد.

این روز ها با استفاده از محتوای متنی، تصویری، صوتی و حتی ویدئویی می توان مفاهیم را واضح تر منتقل و نیاز مخاطبان را بر طرف کرد. صاحبان کسب و کار نیز می توانند محتوای آموزشی تولید کنند. برای نمونه چگونگی تولید محصول، خدمات و حتی استفاده از یک کالای خاص برای مخاطب و مشتری بسیار کاربردی و مفید است. این آموزش به مشتریان در هر جای جهان منتقل می شود. از همین طریق برند این کسب و کار معرفی نیز می شود. اعتمادی که مشتری برای یادگیری نحوه استفاده از محصول، به این شرکت پیدا می کند، به نفع کسب و کار است.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید یا می خواهید مهارت های خود را با دیگران به اشتراک گذارید می توانید این کار را به شرکت تولید محتوا آموزشی بسپارید.