19
دسامبر

تولید محتوا در فضای مجازی

 

هرکسی می تواند محتوا درفضای مجازی تولید کند اما باید بدانیم که محتوایی که می نویسیم توسط اینترنت و شبکه استاندارد هایی دارد که باید انها را رعایت کنیم این استاندارد ها برای اعتبار سنجی و بالا اوردن مطالب می باشد

محتوا در فضای مجازی

 

اکنون ما می توانیم انواع مختلفی از محتوا را در اینترنت نشر دهیم و آن را با بقیه یه اشتراک بگذاریم این محتوا ها انواع گوناگونی دارند که به دسته های زیر تقسیم میشوند

 

محتوای نوشتاری

در محتوای نوشتاری که در آن از متن و نوشته بهره میگیریم باید نوشته ما مختصر و مفید باشد و به طور معمول برای توضیح کوتاهی درباره سایت یا وبلاگ در گوشه و کنار ان سایت قرار میگیرد .اگر نوشته ما طولانی باشد باید در بیشتر موارد آن را به صورت PDF در سایت بگذاریم .

 

محتوای بصری

تصاویر نوعی دیگر از محتوا محسوب می شود که پوستر ها و عکس هایی که موضوع خاصی را نشان میدهند شامل می شوند .محتوای بصری انواع مختلفی دارد که یک نمونه پر طرفدار آن تصاویر اینفوگرافیگ می باشد که در شبکه های اجتماعی افراد زیادی را به خود جذب کرده و پر کاربرد ترین استفاده آن در مقاله های آموزشی است .

اسلاید شیر

به محتوایی اسلاید شیر می گویند که ترکیبی از تعدادی عکس نوشته است . در کشورهایی مثل آمریکا  و اروپا اسلاید شیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اما در ایران چون کمتر مورد استقبال بوده بهای کمی به ان داده شده  . به طور کلی اسلاید شیر ها محتوای پاورپوینتی هستند که اطلاعات گوناگونی در اختیار مخاطب قرار میدهد .

محتواهای ویدیوئی و فیلم ها

محتواهای تصویری  مورد توجه مخاطبان زیادی  قرار میگیرد چون بیشترین دریافت انسان از طریق بینایی است و به این دلیل که مغز انسان توانایی پردازش  60 درصد فیلمها و  ویدیو ها را داراست مخطب بیشتری را به خود تخصیص داده مدیران سایت ها با اطلاعی که از این موضوع دارند سرمایه فراوانی روی تولید محتوای ویدیوئی می گذارند . سریال ها و فیلم های سینمایی یا فیلم های آموزشی که در اینترنت موجوده و…  موشن گرافیک محتوای ویدیوئی دیگر می باشد که امروزه خیلی پر طرفدار است

محتوای صوتی

کسانی که تمایل به گوش دادن دارند محتواهای رادیویی یا صوتی و همچنین پادکست ها می تواند در زمینه اموزش شنیداری و اوقاتی که حتی افراد در هر مکان و زمانی در بی حوصلگی به سر میبرند به انها کمک کرده و بهترین استفاده از وقتشان را بکنند بسیار پر مخاطب است در داستان های طولانی و متون آموزشی بلند از این نوع محتوا استفاده می شود

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ محتواهایی مثل نوشتاری وتلفیقی وبصری را شامل می شود پر کاربردین ان در سایت های فروش یا محصول محور است و سایت هایی که خدماتی را برای مشتریان فراهم میکند .

 

محتوای ترکیبی

این نوع محتوا تلفیقی از محتواهای دیگر است  . در این گونه  محتوا هم می تواند عکس داشته هم متن و هم ویدیو و همچنین محتوای صوتی را دارا باشد . محتوای های ترکیبی از اول نبوده اما به خاطر استاندارد های سئو به وجود آمده است . انواع دیگر محتوا مانند آموزش ، کپی راتینگ ، اخبار و غیره را در بر میگیرد .  برای تولید هر کدام از این محتوا ها از روش خاصی استفاده می شود .