13
فوریه

همه چیز درباره محتوا

با توجه به افزایش درخواست های روز افزون در زمینه کسب و کار های دیجیتال ، تقاضا برای ارائه
صحیح محتوا و پیام کسب و کارها نیز افزایش یافته است . از همین رو برخی سرویس های خدمات
دهی به وجود آمده اند تا این تقاضای بازار را پاسخگو باشند . محتوا صحیح علاوه بر جذب مشتری به
کسب و کار اعتبار بیشتر می بخشد . کانتونا یکی از این سرویس های خدماتی که می تواند در مدت
زمان کم وبه بهترین شکل پاسخگودرخواست های گوناگون برای ارئه محتوا و تبلیغات باشد .

یکی از مباحثی که در کانتونا به ان توجه می‌شود، ارائه‌ی محتوای سئوشده است. در ادامه به
طورخلاصه به مبحث سئو می‌پردازیم.
سئو، در واقع مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به معنای بهینه سازی موتور
جست و جو می‌باشد. سئو مجموعه ای‌ از اقدامات و روش هایی است که در طراحی، انتخاب
استراتژی و تولیدمحتوا انجام می‌شود تا رتبه سایت در موتورهای‌جست و جو بهبود یابد. اهمیت این
موضوع در این است که کابران وب با خواسته ها و انتظارات گوناگون خود به موتورهای جست و
جویی مانند GOOGLE مراجعه می‌کنند و معمولا یکی از سایت های ابتدایی صفحه را انتخاب
خواهندکرد. پس سایت ها تلاش می‌کنند تا خودرا به صفحه اول و 10 رتبه ی‌نخست موتورهای جست
و گر برسانند. سئو کمک می‌کند تا کاربران بیشتری به سایت جذب شوند؛ آن‌هم کاربرانی که دقیقا
مخاطب سایت هستند و درواقع این یک تبلیغ ارزشمند و با کمترین هزینه است.

سئو درون صفحه on page seo

بررسی فاکتورهای درونی یک سایت بدون توجه به سایت‌های دیگر.
سئوی درون صفحه مستقیما با کدها و محتویات داخلی سایت شما ارتباط دارد.
حال به چندنکته در بهبود سئوداخلی سایت می‌پردازیم:
پیدا کردن عبارت کلیدی کانونی مناسب
استفاده از کلمه‌کلیدی درعنوان
تولید محتوای مناسب و بهینه کردن آن
رعایت چگالی کلمه‌کلیدی درمتن ( نسبت کلمه کلیدی به کلمات متن حدود۱ تا ۳ درصد)

سئو برون صفحه off page seo :

توجه به پارامترهای یک سایت و مقایسه آن با سایرسایت ها. لینک سازی سایت، حضور سایت در
سایرسای۹ت‌ها و شبکه های اجتماعی و… که ارتباطات سایت شمارا بالا می‌برند همگی از این دسته
هستند.
چندنکته در بهبود سئوی خارجی سایت:
استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و…
فعالیت در فروم ها(انجمن‌ها)
لینک دادن به سایت هایی معتبرمانند ویکی‌پدیا

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه:

سئوکلاه سفید در واقع استفاده از روش‌هایی است که گوگل آنرا قبول دارد و بهترین نتایج را برای
مخاطبین شما به همراه خواهدداشت. در این تکنیک، اصل مخاطب است نه موتوهای جست وجو گر
و به همین دلیل محتوایی ارزشمند برای کاربران تولید می‌شود. سریع و آسان بودن استفاده از سایت
شما باعث می‌شود تا مطالب شما محبوب شده و به اشتراک گذاشته شود. در این روش نتایج آرام اما
پایدار خواهد بود.
در مقابل ان، سئوی کلاس سیاه وجود دارد. دراین تکنیک از روش هایی استفاده می‌شود که گوگل
ان‌هارا قبول ندارد اما با سرعت نسبتا زیادی به نتیجه خواهید رسید. در این روش، موتورهای جست
وجو گرد اصل و مبنا قرار می‌گیرند و با ترفندهایی مخاطبان فریب می‌خورند.
البته کلاه خاکستری هم نوع دیگری در این زمینه است که در واقع تلفیقی از دومورد بالاست.