17
سپتامبر

شناخت عوامل تاثیرگذار بر قیمت تولید محتوا

همان طور که در مطالب قبل هم گفته شد، محتوای مناسب یکی از بهترین راه ها برای پیشبرد اهداف تجاری در اینترنت است. اما مساله مهمی که همیشه ذهن افراد را درگیر می کند هزینه های جانبی یک کسب و کار است و قطعا اکثر این افراد در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود هستند و یا در میانه راه با مشکلاتی از قبیل رکود و یا افت فروش برخورد می کنند.ما در این مطلب سعی کردیم جهت رفع نگرانی این افراد نکاتی پیرامون قیمت تولید محتوا مطرح می کنیم. نکته ی قابل ذکر این است که هر شرکت یا فرد، محتوای خود را با توجه به شرایط خود و مشتریان قیمت گذاری می کند.

تولید محتوا ارزان
قیمت تولید محتوا

عوامل تعیین کننده ی قیمت تولید محتوا

  • کیفیت تولید محتوا

بدون شک یکی ازموثرترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تولید محتوا کیفیت آنھا است، زیرا کیفیت به سادگی امکان پذیر نیست. نکته ی قابل توجه اینست که مشتریان و صاحبان مشاغل اینترنتی فقط یک بار اقدام به تولید محتوا با صرف ھزینه ھای منطقی خواھند کرد و دیگر نیاز به بھینه سازی آنھا در گذر زمان نخواھند داشت. گرچه که تولید محتوا در بعضی مشاغل نیاز به استمرار و تولید محتوای جدید خواھند داشت.

  • تخصص تیم  تولید محتوا 

قطعا یک محتوای با کیفیت و بھینه شده توسط افراد متخصص در یک تیم می تواند تضمینی برای بھبود شرایط کاری شما باشد. میزان تخصص ھر تیم در شرکت ھای مختلف متفاوت است و این موضوع ھم بر کیفیت کار و ھم در محاسبه ی قیمت نھایی تاثیر می گذارد.

  • ارتباط  میان  شرکت ها و افراد

داشتن ارتباط با افراد تاثیرگذار در سایر حوزه ھا می تواند نرخ قیمت را درآن شرکت افزایش دھد که این نکته برای سایر مشتریان ھم در نظر گرفته می شود.

  • تعدد نویسندگان  در تیم

شمار نویسندگان در یک تیم تولید محتوا گرچه شاید تاثیرگذاری مستقیم در قیمت تولید محتوا نداشته باشد اما در زمانبندی تحویل کارھا و تعداد سفارشات می تواند موثر باشد که این نکات به طور غیر مستقیم در افزایش یا کاھش قیمت ھا در شرکت ھا موثر است.

  • تنوع  محتواها

معمولا داشتن تنوع تولید محتوا در قیمت های یک شرکت می تواند دخیل باشد اما این نکته الزاما برای همه ی شرکت ها صدق نخواهد کرد.

  • زمان بندی بر اساس  تحویل

زمان تحویل در کارھا میتواند یکی از نکات مھم در انتخاب یک تیم باشد. زمانبندی در انتشار محتوا به قدری مھم است که اگر نسبت به آن بی توجھی صورت گیرد می تواند شامل خسارت شود و در صورت رعایت شدن آن میتوان در قیمت ھا موثر باشد .

  • میزان  سابقه  کاری و داشتن  تجربه ی  مفید

قطعا داشتن تجربه ی مفید کاری به شدت با بالا بودن کیفیت کار مرتبط است و تیمی که افراد با تجربه ای را در اختیار دارد بھتر میتواند نیاز مشتری را بشناسد و ارائه خدمات بھتری خواھد داشت.

  • حضور مشتریان 

تعداد مشتریان با سفارشات موفق می تواند یک از دلایل رشد شرکت ھا باشد زیرا بیانگر کیفیت خوب در زمینه تولید محتوا است که در بعضی مواقع برخی شرکت ھا از این موضوع استفاده کرده و آن را دخیل در قیمت گذاری ھا می کنند.

عوامل موثر در قیمت  تولید  محتوای  متنی

  • متن دارای سئو مناسب
  • مقالات تخصصی
  • تولید محتوا به سایر زبان ها

فاکتورهای کارآمد در محاسبه هزینه تولید محتوا

تولید محتوا با همه هزینه‌ هایی که شامل می شود یکی از راه‌ های به صرفه و اقتصادی برای رشد سایت‌هایی است که قصد دارند با وضعیت‌ نامطلوب در گوگل اوج گیرند. در احتساب تعرفه تولید محتوا فاکتورهایی دخالت دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • طول مطالب

قطعا تعداد کاراکتر در محاسبه قیمت حرف اول را می‌ زند. هر چه قدر که یک مطلب طولانی‌تر باشد زمان و زحمت بیش‌تری از سوی نویسنده می‌طلبد.

  • کلیدواژه‌های موردنظر

برخی از کلمات بر حسب رقابتی که برای کسب رتبه در جستجوی آن‌ها وجود دارد گران‌ تر از سایر کلمات هستند. برای ارتقا هر سایت با این کلمات به حجم بیش‌تری از مطالب نیازمندیم که زمان و زحمت بیش‌تری می‌طلبند. (هر چند که این مورد برای همه کلیدواژه‌ها صادق نیست)

  • نوع محتوای مورد نظر

نگارش برخی از مطالب دشوارتر است و نویسنده برای تولید آن به زمان بیش‌ تری نیاز دارد. این فاکتور در تولید مطالب اختصاصی فارسی که بدون رجوع به مطالب خاصی نگارش می‌شوند بیش‌تر حائز اهمیت است.

  • زمان تهیه مطالب

حتی در برخی از موارد زمان تولید و تهیه محتوا و تحویل به مشتری در قیمت‌گذاری آن موثر است.

  • استراتژی بازاریابی محتوا

برخی از قراردادها برای تولید محتوا به این صورت است که به صورت هفتگی تعدادی مطلب در سایت منتشر شود. بر این اساس هزینه تولید محتوا توسط تیم بازاریابی محتوا سنجیده و به مشتری اعلام می‌گردد.

کلام آخر: رسیدن به رویای موفقیت

قطعا هر تجارتی برای پیروزی در رقابت با سایر رقبا به دنبال راهکارهایی قطعی می گردد. در این میان یکی از راهکارها، جلوه بخشیدن به برند مورد نظر با استفاده از قدرت کلمات و تصاویر می باشد. برای رسیدن به این جادوی بزرگ فقط یک راه وجود دارد و آن هم سفارش تولید محتوا به تیمی قدرتمند و متخصص است. که هم اکنون این تیم در سایت کانتونا آماده دریافت سفارش تولید محتوای شما عزیزان هستند.