19
ژانویه

تعرفه تولید محتوای متنی چگونه تعیین می‌شود

تعرفه تولید محتوای متنی چقدر می­ باشد و چه عامل­ هایی بر روی آن تاثیر می­ گذارند؟ خیلی از کمپانی­ ها و مجموعه ­ها که تصمیم به برون‌ سپاری محتوای خود می­ گیرند درمورد تعرفه تولید محتوای متنی دچار ابهام می­ شوند. چون این کمپانی­ ها باید بین برون سپاری محتوا و استخدام تولید کننده محتوا یکی را انتخاب کنند و به دلیل این که قیمت تولید محتوا بر طبق هر یک از این دو انتخاب، یکی از موارد اصلی و سازنده می­ باشد در نتیجه منطقی است که برآورد هزینه مناسبی از استخدام نویسنده یا برون‌ سپاری محتوا انجام شود. با کانتونا همراه باشید تا بیشتر در مورد عوامل تعیین کننده تعرفه تولید محتوای متنی صحبت کنیم.

هزینه ­های برون سپاری به کمپانی تولیدکننده محتوا

به طور معمول هر کمپانی یا مجموعه تولید محتوا با توجه به مقدار سابقه، تجربه کاری­ و کاربرانش تعرفه ­های مخصوص به خود را دارد که بر اساس تعرفه­ های معمول در بازار تنظیم کرده است. این قیمت ­ها با توجه به اندازه، کیفیت محتوا، زمان‌بندی و … آن ها متفاوت می­ باشد. به همین روال موارد گوناگونی برای قیمت گذاشتن روی یک محتوا تاثیر­گذار می ­باشد.

در تعرفه تولید محتوای متنی چه عواملی تاثیر­گذار می ­باشند؟

مقدار قیمت یک کمپانی تولید محتوا را عواملی می­ سازند که در ادامه به بررسی آن ها می­ پردازیم. از جمله کیفیت یک محتوا، داشتن مهارت، روابط کاری، تعداد نویسنده، متغیر بودن موضوعات محتواها، توجه به زمان­بندی، داشتن تجربه کافی و همچنین سابقه، کاربران و مشتریان.

کیفیت یک محتوا

کیفیت در قیمت گذاری بدون شک اساسی‌ترین عامل می‌باشد. چون یک محتوای با کیفیت یک سرمایه ناتمام، ارزشمند و قابل بازگشت می­ باشد که در مدت زیاد و در طول زمان اثر خود را نشان می‌دهد. کمپانی­ ها و مجموعه­ هایی که با سفارش تولید محتوا به­ طور اصولی و قیمت معقول آغاز به برون‌سپاری محتوا کرده­ اند دریافتند که در دراز مدت لازم نیست محتوای خود را بررسی و بازنگری کنند و به بهینه سازی آن بپردازند. همان طور که مطلع هستید بهینه­ سازی و ویرایش محتوا به مخارج و زمان زیادی نیاز دارد که ممکن است گاهی اوقات به باری اضافه روی دوش مجموعه تبدیل شود.

داشتن مهارت

برخی از کمپانی­ های تولید محتوا برای نوشتن متن­ های تخصصی از نویسندگان متخصص و با­ دانش زیاد در رشته­ های متغیر استفاده می­ کنند که همین خصوصیت موجب می­ شود قادر به تولید متن­ های تخصصی باشند. با توجه به سخت بودن تولید این مدل محتواها، میزان تعرفه تولید محتوای تخصصی نسبت به تعرفه تولید محتوای متنی بیشتر می­ باشد.

روابط کاری

خیلی از کمپانی­ های برون‌سپاری و تولید کننده محتوا روابط خوب و دائمی با فعالان خاص و موثر در زمینه­ های مختلف دارند؛ بنابراین قیمت­ های بالاتری از قیمت رایج بازار به دست می­ آورند.

تعداد نویسنده

شمار نویسنده­ ها ممکن است به خودی خود، تاثیرگذار نباشد ولی به دلیل این که در عواملی مثل زمان­بندی تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم دارد پس می­ تواند در قیمت گذاشتن روی تولید محتوا اثر­گذار باشد. زمان بندی مناسب از آن جهت اهمیت بالایی دارد ک محتوا باید به موقع و طبق برنامه در سایت منتشر شود.