24
دسامبر

تولید محتوا در اینستاگرام

 

برای اینکه کسب و کار اینترنتی  ما مانند خون در بدن جریان داشته باشد  به مهمترین فاکتور آن یعنی محتوا نیازداریم . نمی توانیم از پیج اینستاگرامی که داریم  انتظار سود زیادی داشته باشیم  یا انتظار اینکه یک دفعه رشد چشمگیری کند بدون اینکه برنامه ای از قبل برای تولید محتوا در اینستاگرام  فراهم کرده باشیم .

استراتژی های محتوا اینستاگرام

چند بار در طول روز اینستاگرام رو چک میکنین و به سراغ لایک ها یا افرادی که درخواست فالو به شما دادند میرید؟ شاید غیر ممکن باشه که این روزها اکانتی در اینستاگرام بسازیم و دنبال این نباشیم که فالور زیادی داشته باشیم و یا متن عکس یا ویدویی که در پیج میذاریم چندتا لایک میگیرد ؟ یعنی میشه از این حجم خوشحالی که با دیدن لایک ها و فالور ها در وجود ما تولید میشه بگذریم ؟ پس به همین منظور چند نمونه از مهمترین استراتژی های لازم را در اینستاگرام بررسی میکنیم

استراژی 1 : از هشتگ برای جذب بیشتر مخاطبان استفاده کنیم

همانطور که برای پیدا کردن محتوا از کلمات کیدی یا جستجو موضوع مورد نظر در گوگل سرچ میکنیم در اینستاگرام هم هشتگ این وظیفه را دارد . برای مثال #تولید محتوا در اینستاگرام را بزنیم هر کاربری که این هشتگ را جستجو کند و به موضوع تولید محتوا علاقه داشته باشد می تواند تمامی پست هایی که ما در ارتباط با تولید محتوا نوشته ایم را ببیند .

استراتژی 2 : استوری جذاب از پشت صحنه کار یا زندگی تان منتشر کنید

هر مخاطبی نسبت به پشت صحنه ها خیلی کنجکاو است حالا چه پشت صحنه کسب و کار شما چه پشت صحنه زندگی خصوصیتان و در این بین استوری اینستاگرام به شما کمک شایانی میکند تا پشت صحنه کارتان را به مخاطب نشان دهید مثلا اگر شما مدیر یک رستوران هستید می توانید هر روز از پشت صحنه آماده سازی غذاها یک یا چندتا استوری بگذارید .

استراتژی 3 : تصاویر با سایز مناسب استفاده کنید

هیچ چیزی از این بدتر نیست  عکسی که در اینستاگرام با بهترین کیفیت منتشر کنیم و بعد عکس یا بریده شود یا نصفه آپلود شود پس برای اینکه دیگر دچار همچین مشکلاتی نشویم و خوده اینستاگرام دست به کار نشود خودمان عکس با سایز مناسب ارسال نماییم . علاوه بر این جذاب بودن عکس هم خیلی مهم است . طی مطالعاتی که انجام شده تصاویر روشن 592% جذابیت بیشتری را نسبت به تصاویر تیره به خود اختصاص داده اند . از تصاویری که رنگ خاکستری روشن ،سبز ، آبی دارند استفاده کنیم بهتر است .

استراتژی 4 : مسابقات جالب و هیجان انگیزراه بیاندازید

یکی از بهترین راه های جذب مخاطب  این روزها در اینستاگرام برگزاری مسابقات پر هیجان است ، همه ما در هر سنی که باشیم هدیه گرفتن را دوست داریم . باید به مخاطب مستقیما توضیح بدهیم که هدف از مسابقه چیست تا در رسیدن به هدف مخاطب رغبت پیدا کند ، مثلا از او بخاهید پست آخر شما را لایک کند یا صفحه شمارا فالو کند تا برنده شود یا می توانید مخاطب را تشویق کنید تا 2-3 نفر از دوستانش را زیر پست شما تگ کند تا بتواند در مسابقه حضور داشته باشد .