کدام روش تولید محتوا مناسب تر است؟
اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و میخواهید آن را گسترش دهید، لازم است محتوایی با کیفیت تولید کنید و از این طریق محصولات و خدمات خود را به مشتری معرفی کنید. محتوای آنلاین سایت خود را به گونهای تولید کنید که توجه مخاطب را به خود جلب کند و باعث شود مشتری به سمت شما بازگردد. معمولا محتوای آنلاین تنها به دست یک فرد تولید نمیشود و این کار توسط کارمندان زیادی صورت میگیرد. مدیریت یک تیم جهت نوشتن مطالبی برای یک کسب و کار که صاحب آن فرد دیگری باشد مقداری مشکل است. با کانتونا همراه باشید تا شما را با بهترین روش های تولید محتوا آشنا کنیم.
از کدام روش تولید محتوا استفاده کنیم؟
یک شیوهٔ خاص را بر همه قالب نکنید.
مخاطبهای متفاوت به دنبال محتواهای متفاوت هستند. این که بخواهید همهٔ افراد را وادار به نوشتن یکدست و با یک سبک مشخص کنید میتواند خسته کننده باشد. بگذارید هر کس خلاقیت خودش را روی محتوا پیاده کند و مخاطب خاص خودش را پیدا کند.
نگذارید ویرایش از جذابیت محتوا بکاهد.
هر کسی از بیان نظرات و ایدههای شخصی خود در مسائل مختلف لذت میبرد؛ چراکه خود را عضوی از یک تیم دانسته و اعتماد به نفس ناشی از احترام و تاثیرگذاری در تیم را ارزشمند می داند. بنابراین پس از این که قوانین کلی را وضع کردید، بقیهٔ کار را به نویسنده بسپارید. حتما پیش از منتشر کردن محتوا آن را بررسی و تایید کنید؛ اما فراموش نکنید که در حین بازبینی و ویرایش، مفهوم اصلی پیام را از بین نبرید و به محتوای تولید شده احترام بگذارید. این که بخواهید خط به خط نوشته را تغییر دهید، حسش را از بین میبرد و آن را به محتوایی خشک تبدیل میکند.
از نویسندگان بخواهید محتوا را در سوشال مدیا به اشتراک گذارند.
نویسندگان را به استفاده از شبکههای اجتماعیشان جهت اشتراک گذاری محتوا تشویق کنید. این کار و به طور کلی تولید محتوا در فضای مجازی باعث افزایش بازدید محتوا میشود. این گونه شما امکان این را دارید که در رسانهها و شبکههای مختلف دیده شوید و افراد بیشتری با شما آشنا شوند.
رازهای کسب و کار خود را کشف کنید.
هر کسب و کاری، رازهای مخصوص به خود را دارد. دانستن این نکات نه تنها باعث میشود تا تمام زوایای کسب و کار خود را بشناسید بلکه منتشر کردن آن ها در قالب محتواهایی جذاب میتواند برای خواننده و مخاطب شما بسیار جالب باشد.