تولید محتوا تالیفی سایت و شبکه اجتماعی
یکی از اصطلاحاتی که امروزه خیلی با آن رو به رو میشویم “محتوا پادشاهی میکند” است. چرا که برای اینکه نظر پردازنده های موتورهای جستجوگر و مخاطبان را جذب کنید و بطور کلی برای افزایش سئو (seo) سایت و یا وبلاگ به یک محتوا خوب و حسابشده نیاز است. اولین چیزی که ممکن است با شنیدن نام محتوا به ذهن خطور کند، تولید محتوا است. تولید محتوا تالیفی یکی از ارزشمند ترین انواع محتواست که می توانید با انتشار این نوع محتوا ها در سایت خود گوگل را عاشق خود کنید و به سرعت به رتبه های بالا در موتور های جستجو برسید.
تولید محتوا
حالا که ضرورت محتوا را درک کردیم، قدم بعدی نوشتن و تالیف است. در چرخه محتوا سه قدم اصلی و اساسی وجود دارد: استراژی تولید محتوا ، تولید محتوا و انتشار آن. حتی استراژی خوب و قدرتمند نیاز به پیادهسازی محکم و خوب دارد ؛ بنابراین در میان این سه ، تولید را میتوان کلیدیترین آنها نامید.
تالیف و یا برونسپاری
خب با توجه به تمام این حرفها که بیانگر اهمیت محتوا و تولید آن است، ممکن است به ذهنتان خطور کند که تولید را به عهدهي کس دیگر بگذارید. این یک فکر عاقلانه است اما باید موضوع هزینه را هم در نظر بگیرید. حال اگر قصد دارید که خودتان آستینهایتان را بالا بزنید و تولید محتوا بکنید، با توجه بیشتری ادامه مقاله را دنبال کنید.
همانطور که گفته شد تولید و منتشر کردن محتوای با کیفیت اهمیت خاصی دارد. بنابراین دانستن چند نکته میتواند راه را برای تولید محتوا تالیفی هموار کند.
جمع آوری طلاعات
قصد دارید چه ایدههایی را بیان کنید؟ اطلاعات بیانگر تمام ایدههایی است که میخواهید مخاطب از آنها آگاه شود. سعی کنید در مورد موضوعی که می خواهید اطلاعات لازم را کسب و کنید و پس از آن شروع به تولید محتوا کنید.
مشخص کردن هدف
برای شروع باید هدف خود را از نوشتن مطلب مشخص کنید. ممکن است هدف شما آموزش و آگاهیرسانی در رابطه با یک موضوع باشد یا محتوایی سرگرمکننده برای لذت بردن مخاطب یا حتی محتوایی ترغیبکننده برای فروش یک محصول باشد. پس هدف و قصد باید مشخص شود تا جهتگیری محتوا معلوم شود.
شناخت مخاطب
باید مخاطب و نیازش را در محتوایی که تولید میکنید، در نظر بگیرید. برای این منظور باید دغدغهها و سؤالاتشان را شناسایی کنید و متناسب با آن به نوشتن بپردازید. اگر نتوانید مخاطب را در مطلبی که منتشر کردید به هدفش برسانید یا نیازش را بر طرف کنید، در واقع هیچ کار مثبتی انجام نداده اید. اما اگر این کار را برای اون لنجام دهید، او را به یک طرفدار و یا مشتری واقعی تبدیل کرده اید.
انتشار محتوا
چگونه محتوا را به دست مخاطبان میرسانید؟ سؤالی که جوابش میتواند به راحتی تفاوت عظیمی ایجاد کند. باید محتوا خود را در بستری قرار دهید که بیشترین مخاطبان محتوایتان در آن حضور دارد. مثلا اگر مخاطبان شما در اینستاگرام (Instagram) حضور دارند، محتوایتان را در آنجا بگذارید. سعی کنید بهترین بستر را برای انتشار محتوایتان شناسایی کنید و برای اولین بار محتوا را در آنجا منتشر کنید. این بستر می تواند سایت، شبکه های اجتماعی و… باشد.
قالبها
شما میتوانید از هر قالب و فرمی برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. موردهای زیر، چهار قالب کلی است:
- تولید محتوا متنی( تولید محتوا تالیفی ، بازنویسی و…)
- تولید محتوا گرافیکی(تصویری)
- تولید محتوا ویدیویی
- تولید محتوا صوتی
این قالب محتوا ها هر یک کاربرد خاص خود را دارند ولی امروزه با تشکر از کم حوصلگی خوانندگان، محتواهای ویدیویی و صوتی طرفداران بیشتری پیدا کردهاند.
با در نظر گرفتن این نکات، شما یکی از تعاریف محتوا را پوشش دادهاید: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال و در یک فرم خاص است.”
تولید محتوا تالیفی و به طور کلی تولید محتوا نیاز به تمرین و ایدهپردازی و خلاقیت دارد. در انتها تنها سؤالی که باقی میماند این است. با توجه به آنچه گفته شد، شما به تنهایی از پس تولید محتوا تالیفی بر میآیید یا خیر؟
0 دیدگاه