روش های صحیح تولید محتوا در فضای مجازی
امروزه بازاریابی و جذب مشتری در فضای فیزیکی کمرنگتر شده و فضای مجازی جای آن را گرفته است. مفهوم دیجیتال مارکتینگ نیز از دل همین قضیه به وجود آمده و رشد کرده است. اما همانطور که هر کارشناس بازاریابی دیجیتال به خوبی میداند، کلید اصلی رقابت در این نوع بازاریابی، تولید محتوا در فضای مجازی است. در ادامه این مطلب با کانتونا همراه باشید تا اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی و روشهای آن را بررسی کنیم.
اهمیت تولید محتوا جذاب و با کیفیت در فضای مجازی
اگر کسب و کار آنلاینی در فضای وب و یا شبکههای اجتماعی دارید، حتما با مفهوم تولید محتوا آشنا هستید. وقتی مخاطب به دنبال یک کلمه کلیدی، در گوگل جستوجو میکند، یک محتوای خوب میتواند شما را در جایگاههای اولیه گوگل نشان دهد. احتمالا از این طریق کسب و کار شما به درآمد بالاتری میرسد. در حال حاضر رقابت میان ده جایگاه اول گوگل بسیار بالاست. یک محتوای مناسب شما را به سرعت از رقبا متمایز کرده و به همین علت است که میگوییم تولید محتوا کلید رقابت شماست.
تولید محتوا یکی از اجزای مهم سئو (SEO)
سئو مجموعه اقداماتی است که برای افزایش رنکینگ سایتها در گوگل انجام میشود. تولید محتوا از مهمترین اجزای سئو میباشد. توجه به تکنیکهای سئو تفاوت جایگاه سایت ها در گوگل را نشان میدهد. نکته مهم این است که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را جذب وبسایت خود کنید و به او اثبات کنید که جای اشتباهی نیامده است! بنابراین تولید محتوای جذاب و کاربردی رمز رونق کسب و کار اینترنتی شماست.
روش های صحیح تولید محتوا در فضای مجازی
با به کارگیری استراتژی های تولید محتوا میتوانید در میان حجم محتواهای ضعیف تولید شده، خود را از رقبا متمایز کنید.
1- تیتر جذاب و مرتبط با محتوا انتخاب کنید
تیتر شما درست همان نقطهایست که مخاطب تصمیم میگیرد محتوای شما را بخواند یا از سایت خارج شود. مخاطب را گول نزنید. داشتن یک تیتر جذاب و کشاندن مخاطب به داخل سایت در حالی که محتوای شما ارتباطی به تیتر ندارد، مخاطب را دلزده خواهد کرد. شما برای کسب درآمد به اعتماد مشتری احتیاج دارید؛ پس او را فریب ندهید. با این روش فقط bounce rate (تعداد افرادی که وارد سایت شما شدهاند و پس از زمان کوتاهی از آن خارج شدهاند) را افزایش میدهید. این خود باعث افت جایگاه شما در گوگل خواهد شد.
2- مقدمه جذابی داشته باشید
مخاطب شما به دنبال مطلبی کاربردیست و برای این کار نیز عجله دارد. او به شما نهایتا 10 ثانیه یعنی به اندازه یک عنوان و مقدمه فرصت میدهد تا بتوانید او را متقاعد کنید این مطلب به دردش خواهد خورد. در مقدمه از کلمات کلیدی که مد نظر مخاطب است استفاده کنید تا به متن شما اعتماد کند.
3- از تصاویر و ویدئوهای مناسب غافل نشوید
محتوا تنها به معنای نوشته و متن نیست. محتوای متنی فقط یکی از انواع روش های تولید محتوا در فضای مجازی است. برای مثال در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تولید محتوای تصویری بسیار مهم تر از محتوای متنی است. همچنین در وب سایتها محتوای تصویری باعث درک بهتر مطلب و همچنین جلوگیری از خسته شدن چشم مخاطب میشود.
4- محتواهای قدیمی را ویرایش کنید
شما با ویرایش و بهروزرسانی محتواهای قدیمی به گوگل نشان میدهید که وب سایت مسئول، فعال و به روزی هستید . گوگل نیز به جبران آن، جایگاه شما را در گوگل ارتقا میدهد.
5- از لینک داخلی استفاده کنید
در هر محتوا یک تا پنج لینک داخلی ایجاد کنید. لینکهای داخلی لینک مطالب قبلی وب سایت شما هستند و مخاطب را به خواندن سایر مطالب شما ترغیب میکنند. این روش بر ارتقای رنکینگ شما در موتورهای جستجو نیز موثر است.
همواره خود را جای مخاطب قرار دهید. تصور کنید اگر به جای او بودید، با خواندن این محتوای متنی و یا مشاهده این محتوای تصویری چه تصمیمی میگرفتید؟ خواندن را ادامه میدادید؟
تولید محتوا در فضای مجازی یک روش کلیدی در بازاریابی شماست. پس بهتر است برای آن از دانش حرفهای و تکنیکهای اصولی بهره ببرید.
1 دیدگاه