11
سپتامبر

ارتباط تولید محتوا با دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا در مشهد، شهر بزرگ کشور که به عنوان شهر پر جمعیت ایران دارای بازار های کسب و کار اینترنتی بزرگی است، نیاز به وجود روش های بازاریابی جدید و هدفمند در آن به خوبی احساس می شود.

 

این روزها اگر به اطراف خود نگاه کنیم بعید است فردی را در حال استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال نبینیم. وب سایت ها، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی  کاملا در زندگی مردم ایران و مشهدی ها رسوخ کرده اند و دیگر دنیای بدون اینترنت را حتی نمی توان تصور کرد! البته این گستردگی استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال از نگاه بیزینس و برای مدیران کسب و کارها یک فرصت بی نظیر است. چرا که دسترسی به مخاطبان هدف کسب و کارها و مصرف کنندگان محصولات و خدمات هیچ وقت به این آسانی نبوده است! گره خوردن زندگی مردم با فضای دیجیتال موجب پیدایش مفهوم جدید و جذابی در بازاریابی به نام “دیجیتال مارکتینگ” شد که قصد داریم شما را با مفهوم آن بیشتر آشنا کنیم.

به طور کلی به تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

مقایسه دیجیتال مارکتینگ با رویکرد محتوا با بازاریابی سنتی

اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع برخلاف بازاریابی سنتی، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند  وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.

به احتمال زیاد نقل قول بیل گیتس( موسس مایکروسافت) را شنیده اید که در آن به مهم بودن محتوا در بازاریابی اشاره کرده است:

محتوا حاکم است.”

محتوا
محتوا حاکم است

این گفته بیل گیتس کاملا صحیح است؛ اما محتوایی که بر روی تولید آن دقت و ظرافت صورت نگیرد، مثل حاکمی می‌‌ماند که تاج بر سر ندارد. این پادشاه بی تاج توضیح بازاریابی محتوا را توجیه می‌کند. به این‌ترتیب در ادامه به موضوع تولید محتوا میپردازیم.

بازاریابی محتوایی یا تولید محتوا؟

بازاریابی محتوایی یا تولید محتوا تنها یک جنبه از دیجیتال مارکتینگ و یک تاکتیک جذاب برای جذب مخاطب است.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال است که مناسب برای همه ی کسب و کارهای آنلاین با هر سرمایه و بودجه ای است. فرقی نمی کند کسب و کار اینترنتی شما کوچک باشد یا بزرگ، سرمایه برای تبلیغات اینترنتی دارید یا نه! در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید.

اگر اینترنت، سایت ها، وبلاگ‌ها یا حتی در پلتفرم های قدیمی تر، مجلات و مقاله های کاغذی را به مانند یک ظرف در نظر بگیرید محتوا به مانند مظروف یا ماده ای است که درون این ظرف را پر می کند. امروزه در دنیای مجازی این ظرف ها نیستند که مخاطب را جذب می کنند بلکه این محتوای دقیق، علمی و جذاب درون این  پلتفرم ها است که توجه ها را به سایت و کسب و کار شما جلب می کند. اگر شما برای تولید محتوا در  مشهد همان چیزهایی را منتشر کنید که در سایر سایت ها هست و همان نکاتی را مطرح کنید که سایرین گفتند به زودی برای مخاطب خسته کننده و تکراری خواهید شد. و آن ها حتی اگر آدرس وبلاگ شما را در صفحه اول نیز ببینند روی آن کلیک نخواهند کرد.

شرکت های تولید محتوای مشهد

تولید محتوای خوب یک تخصص است و مانند هر تخصص و حرفه ی دیگری نیاز به آموزش های خاص و تجربه دارد؛ در همین راستا شرکت کانتونا با هدف تولید محتوا به صورت تخصصی به وجود آمده است که ضمن برطرف کردن نیاز مشتری ها به بهترین شکل ممکن، به صرف جویی اقتصادی نیز کمک می کند.

در نهایت، تولید محتوا در مشهد…

تولید محتوا یک کمپین کوتاه مدت نیست، بلکه یک استراتژی دراز مدت برای جذب، تبدیل و حفظ مشتریان است. در یک پلن بازاریابی دیجیتال موفق باید تمام المان‌های دیجیتال مارکتینگ در ارتباطی تنگاتنگ با هم کار کنند تا به نتیجه برسند که هر کدام نیاز به تخصص و دانش فنی و تجربه دارند تا بهبود پیدا کنند. تولید محتوا صرفا یک بخش از دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ است و چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید این تاکتیک را در کنار سایر تاکتیک‌ها به صورت تعاملی به کار ببندید. مسلما نتیجه‌ای که می‌گیرید ارتباط مستقیمی با کیفیت کار شما در هر کدام از این زمینه‌ها دارد.