06
فوریه

تولید محتوای دیجیتال چیست ؟

یکی از مهم ترین بخش های یک استراتژی موفق دیجیتالی و آنلاین، تولید محتوای دیجیتال است. بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که تولید محتوای دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ امروز در کانتونا در مورد این که تولید محتوای دیجیتال چیست و راه های تولید یک محتوای دیجیتال با کیفیت چیست صحبت می‌کنیم با ما همراه باشید.

تولید محتوای دیجیتال چیست

محتوای دیجیتال شامل همه محتواهایی می‌شود که در وبلاگ کسب و کار خود یا شبکه های اجتماعی آن منتشر می‌کنید. همچنین محتوای دیجیتال می‌تواند شامل کتاب الکترونیکی و ویدئو هم باشد. حالا که متوجه این موضوع شده اید که تولید محتوای دیجیتال چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود؟ می‌خواهیم شما را با گام های تولید یک محتوای دیجیتال با کیفیت آشنا کنیم.

گام های تولید محتوای دیجیتال با کیفیت

هر کاری روش و اصولی دارد که با پیروی از آن می‌توانید در آن زمینه موفق شوید. تولید محتوا هم از این موضوع مستثنی نیست. شما با برداشتن گام های زیر به ترتیب می‌توانید یک محتوای دیجیتال با کیفیت تولید کنید.

اولین گام؛ تعیین هدف

شما باید قبل از این که شروع به تولید محتوا کنید، هدف از تولید محتوا را تعیین کنید. تعیین هدف مهم ترین گام شماست تا ادامه راه را قوی و محکم گام بردارید! هدف شما از تولید محتوا می‌تواند افزایش بازدید سایت، افزایش مخاطب، افزایش فروش محصول یا خدمت و … باشد. سعی کنید که هدف خود از تولید محتوا را به صورت واضح تعیین کنید. این موضوع می‌تواند در آینده به شما کمک کند.

دومین گام؛ تولید محتوای با کیفیت

با توجه به این موضوع که تولید محتوای دیجیتال چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود، شروع به تولید محتوای با کیفیت کنید. محتوای شما باید برای کاربرتان کاربردی باشد. این کاربردی بودن می‌تواند به  کمک کند که محتوای شما به صورت ویروسی منتشر شود.

سومین گام؛ تبلیغ و انتشار محتوا در شبکه های اجتمای

شما باید برای هر شبکه اجتماعی یک نوع لحن خاص به کار ببرید. به عنوان مثال محتوایی که برای شبکه اجتماعی اینستاگرام مفید است نمی تواند برای شبکه اجتماعی لینکدین هم مفید باشد. تا جایی که می‌توانید محتوای دیجیتال خود را با زبان و لحن خاص هر شبکه اجتماعی به کاربران خود و افراد حاضر در این شبکه‌ها معرفی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که محتوای شما تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

چهارمین گام؛ از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

تحقیقات ثابت کرده اند که استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت درصد کلیک یک محتوا را تا 90 درصد افزایش می‌دهند. سعی کنید پس از این که محتوای با کیفیت تولید کردید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

در این زمینه افراط نکنید. برخی از افراد از تصاویر دروغین برای گرفتن کلیک های بیشتر استفاده می‌کنند. در این گونه موارد کاربر پس از خواندن محتوای شما نسبت به برند شما بی اعتماد می‌شود. سعی کنید تصاویر جذاب و مرتبطی با کسب و کار خود پیدا کنید. این کار تاثیرگذاری محتوای شما را چند برابر می‌کند.