04
فوریه

نکات مهم در تولید محتوای الکترونیک زبان انگلیسی

امروزه با توجه به گسترش روزافزون ارتباطات میان انسان ها، محتوای بسیاری از وب‌سایت ها به زبان انگلیسی نوشته می شود. به واسطه رشد تکنولوژی اطلاعات با سرعت زیادی منتشر می گردند. برخی از استارتاپ هایی که در جامعه آماری بزرگتری فعالیت دارند در واقع فعالیتشان از سرزمین خود نیز خارج می شود و دست به راه اندازی یک وب سایت به زبان انگلیسی می‌زنند تا محصولات خود را به مردم کشورهای دیگر عرضه کنند. یکی از کارهایی که باید در هنگام راه اندازی یک وب سایت انجام  دهیم، بررسی محتواهایی است که در آن وب‌سایت در اختیار کاربر قرار می‌دهیم. حال اگر این وب‌سایت به زبان انگلیسی باشد کار بسیار سخت تر خواهد شد. ما در تیم تولید محتوای کانتونا علاوه بر کارشناسی دقیق محتواها از نظر کیفیت مطلب و رعایت علائم نگارشی، تولید محتوای الکترونیک زبان انگلیسی نیز انجام می دهیم.

در تولید محتوای الکترونیک زبان انگلیسی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

  • فقط مترجم نباشید! این کار از عهده ی گوگل ترنسلیت و سایر مراجع ترجمه‌ی آنلاین هم بر می‌آید. خلاقیت به خرج بدهید. به محتوای تولیدی شاخ و برگ انگلیسی بدهید و در آن از عبارات و اصطلاحات عامیانه ی انگلیسی استفاده کنید.
  • همان اول کار سر اصل مطلب نروید. مقدمه‌چینی کنید. به مخاطب بگویید قرار است در مورد چه چیزی بداند؛ دانستن این موضوع چه فایده ای دارد و چیزهایی شبیه این. برای محتوایی که تولید می‌کنید دلیل داشته‌ باشید.
  • قبل از تولید محتوا الکترونیک زبان انگلیسی از صحت مطلبی که می نویسید مطمئن شوید.
  • در حین نوشتن محتوا به زبان انگلیسی تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی، تحصیلی،مذهبی و … را در نظر بگیرید.
  • در تولید محتوا به زبان انگلیسی باید تا حد قابل قبولی بر زبان مبدا و مقصد مسلط باشید. علت آن هم این است که جمله‌سازی در دو زبان انگلیسی و فارسی بسیار متفاوت است و از دستور زبان های مختلفی برخوردارند. بنابراین یک محتوا نویس به زبان انگلیسی باید مهارت و دانش کافی بر هر دو زبان را داشته باشد.
  • در محتوا نویسی به زبان انگلیسی صداقت و امانتداری بسیار حائز اهمیت می باشد. با توجه به اینکه زبان انگلیسی زبان مادری ما نیست لازم است بیش از پیش به اصل امانتداری در انتقال مطالب دقت کنیم. از آن جایی که نویسندگان مختلف که شاید مهارت و دانش کافی در زمینه تولید محتوای انگلیسی را ندارند دست به این کار می‌زنند، معمولا این اصل زیر سوال می‌رود و مخاطب به مرور زمان به محتوا بی‌اعتماد می‌شود.

تولید محتوای انگلیسی یک تخصص است

نمی توان گفت که لزوما کسی که  توانایی ترجمه به زبان انگلیسی را داشته باشد، دانش تولید محتوای انگلیسی را هم دارد. به طور کلی تولید محتوای مناسبی که بتواند از رقبا سبقت بگیرد و در گوگل نیز صعود کند یک تخصص به حساب می آید. شما می توانید کار تولید محتوای الکترونیک زبان انگلیسی خود را به کانتونا بسپارید، چراکه نویسندگان پتلفرم تولید محتوای کانتونا علاوه بر تسلط کافی بر واژگان، دستور زبان و قواعد نگارشی زبان انگلیسی می توانند اصول سئو و بهینه‌سازی محتوا را روی مطالب پیاده سازی کنند.