تولید محتوا تبلیغاتی ، چرا و چگونه؟
بازاریابی دیجیتال به عنوان یک صنعت، به سرعت در حال پیشرفت است و سعی دارد با استفاده از ابزارهای مختلف، بهتر با مخاطبان ارتباط برقرار کند. یکی از مؤثرترین ابزارها، تولید محتوا تبلیغاتی است.
محتوا تبلیغاتی و نکات ابتدایی نوشتن آن
محتوای تبلیغاتی به طور کلی محتوایی است که به منظور تبلیغ کردن یک محصول تجاری و ترغیب مخاطبان به خرید آن تولید میشود. نوشتن این نوع محتوا مانند یک محتوا ساده که تاثیر گذار باشد، مستلزم رعایت و بکارگیری مواردی هست که در ادامه به آنها میپردازیم. با کانتونا همراه باشید.
مانند دیگر نوشتهها، عنوان میتواند نقش به سزایی را بازی کند. بنابراین انتخاب عنوان اهمیت بالایی دارد و باید به گونهای باشد که باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب شود. همین مسئله در رابطه با نحوه نوشتن پاراگراف اول نیز صادق است و باید به اندازه و مرتبط و جذاب باشد که خواننده با خواندن آن به خواندن ادامه متن نیز ترغیب شود. نکته بعدی لحن نوشتار است که در مورد یک متنی که قرار است محصولی را تبلیغ کند، نوشتار باید تا حد امکان ساده و گیرا و تا حدی دوستانه باشد تا فضا لازم برای ترغیب بازدیدکننده به خرید محصول ایجاد شود.
نکاتی برای تولید یک محتوای تبلیغاتی حرفهای
چه چیزی باعث میشود کاربر محصول را خریداری کند؟
باید این موضوع را درنظر گرفت که چه جنبهای از محصول میتواند زمینه خرید آن را ایجاد کند. بطور مثال در بسیاری از موارد قابلیتهای جدید میتواند انگیزه کافی برای خرید باشد و یا جنبه کارایی آن. برای مثال در زمینه پزشکی یا صنعتی و…، سبب فروش محصول میشود. حتی میتوانید با طرح یک پیشنهاد مثل تخفیف ویژه و پشتیبانی مادامالعمر، خریدار را بیشتر به خرید ترغیب کنید.
تحقیق و تحقیق!
بطور کلی در تبلیغ هر موضوعی، قدم اول تحقیق در رابطه با جنبههای مختلف آن است. بهتر است به گونهای باشد که بتواند به سؤالاتی از این قبیل قیمت، رقبا، کیفیت، برتری های شما، ضعف رقبا و … پاسخ دهد.
امکانات و قابلیتها و تبدیل آن به مزیت
در این قسمت مشخص میکنید که محصول شما دارای چه قابلیتهایی است. در مرحله بعدی، استفاده از این امکانات و تبدیل آن به مزیت و برتری است. به طور مثال اگر دوربین یک گوشی دارای کیفیت 28 مگا پیکسل است، چه مزیتی برای مشتری ایجاد می کند. استفاده از تصاویر و گرافیکهای مرتبط به محصول میتواند نقش کمککننده و مهمی را در انتقال هر چه بهتر اطلاعات به مخاطب داشته باشد.
اثبات توانایی
در هنگام نوشتن محتوا این مورد را در نظر داشته باشید که محصول شما چه نیازهایی را برای چه افرادی و چگونه رفع میکند. یکی از بخشهایی که علاوه بر آمار و ارقام، تئوری ها، آزماشها و تواناییهای محصول شما صحت بگذارد، نظرات کاربران و استفادهکنندگان آن است. نظر مشتریان راضی یکی از قسمتهایی است که در فروش و اعتبار شما تاثیر گذار است.
بنابراین میتوان نتیجه گرفت که برای تولید محتوا تبلیغاتی به عنوان یکی از مهم ترین خدمات تولید محتوا هر تیم تولید محتوا، علاوه بر داشتن دانش و اطلاعات کلی نسبت به محصول قابل بحث، باید از روشهای بازاریابی و حقههای آن نیز باخبر باشیم و به گونهای از آن استفاده کنیم تا منجر به ترغیب خریدار شود.
0 دیدگاه