24
دسامبر

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا ، عنوان شغلی جدیدی است که به تازگی در میان آگهی‌های استخدام شرکت‌ها ، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای اینترنتی دیده می‌شود .

کارشناس تولید محتوا

اغلب شرکت‌ های بزرگ به تولیدکنندگان محتوا دستمزدهای خوبی پرداخت می‌ کنند و این افراد نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ های بازاریابی کسب و کارها در اینترنت ایفا می‌ کنند .

اخیراً نیز مجموعه‌ هایی راه‌اندازی شده‌ اند که به شرکت‌ها خدمات تولید محتوا ارائه می‌ کنند . آن‌ها نیز با توجه به حجم بالای سفارش‌ هایی که دارند ، به افرادی به عنوان کارشناس تولید محتوا به صورت استخدامی یا پاره‌ وقت نیازمند هستند .

اما کارشناس تولید محتوا کیست و چه وظایفی دارد؟ چنین فردی باید چه توانایی‌ ها و مهارت‌ هایی داشته باشد؟
این ها پرسش‌ هایی است که سعی کردیم در ادامه به آن‌ ها پاسخ دهیم :

چه کسی کارشناس تولید محتوا است؟

هر گونه اطلاعات منظم ، ساختاریافته‌  و قابل فهم «محتوا» نام دارد .  پس به کسی که بتواند چنین محتواهایی تولید کند ، می‌ توان کارشناس تولید محتوا اطلاق کرد .

این را می‌ توان ساده‌ ترین و بدیهی‌ ترین تعریف از کارشناس تولید محتوا دانست . اما برای آن‌که دقیق‌ تر با این عنوان شغلی و وظایف آن آشنا شویم ، بهتر است کمی درباره فضای تولید محتوا بیشتر بدانیم .

در این مقاله وقتی از تولید محتوا صحبت می‌ کنیم ، منظورمان تولید محتوا در وب است .  در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به این نتیجه رسیده‌اند برای توسعه فعالیت‌ های‌ شان و کسب درآمد بیشتر ناگزیر به تولید محتوا هستند .

کسب و کارهای سنتی نیز در سا‌ل‌ های پیش رو اگر سطح کاری خود را به فضای اینترنت نیاورند ، احتمالاً بسیاری از آن‌ها در آینده با مشکلات عدیده‌ای در فروش مواجه می‌ شوند .  به جرأت می‌ توان گفت که شاید در آینده به جای تلاش‌ کردن برای توسعه کارشان باید برای بقا و حفظ خود بجنگند.

ما وقتی به فروشگاهی می‌ رویم یا با شرکت و موسسه‌ ای به صورت حضوری یا تلفنی ارتباط می‌ گیریم ، بین ما و مسئولان آن‌ها ارتباطاتی برقرار می‌شود . به عبارتی در هر دیدار و تماسی شاهد رد و بدل‌ شدن پیام‌هایی هستیم .  در نهایت برآیند این ارتباطات است که به فروش یا عدم فروش منجر می‌شود .

در کسب و کارهای اینترنتی «محتوا» است که بار انتقال پیام بین فروشنده و خریدار را به دوش می‌ کشد . به طور مثال وقتی به سایت شرکتی مراجعه می‌کنیم ،  توضیحاتی که در صفحه درباره ما آن نوشته شده ،  به ما کمک می‌ کند که آن‌ها را بهتر بشناسیم یا توضیحاتی که درباره محصول و خدمات آن‌ها در صفحات سایت درج شده به ما کمک می‌ کند که برای دریافت آن محصولات و خدمات تصمیم بگیریم .

به همین دلیل تولید محتوا صرفا برای صفحات ثابت هر سایت و به روزرسانی آن ، خود فرآیند پیچیده‌ ای و اصول و قواعد خاص خود را دارد .

از این رو لازم است فرد یا افرادی به عنوان کارشناس تولید محتوا در کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کنند . آن‌ها افرادی هستند که به طور مرتب برای رسانه‌های اینترنتی این کسب و کارها ( اعم از سایت ها ، شبکه‌های اجتماعی و غیره ) محتوا تولید می‌ کنند و برنامه بازاریابی محتوایی را پیش می‌ برند .

.