متخصص بازاریابی محتوا
۱۳
مرداد

به هر کسی متخصص بازاریابی محتوا نگوییم

در این مطلب قصد داریم تا بیشتر با یک متخصص بازاریابی محتوا آشنا بشیم و ببینیم همچین فردی چه تاثیری می تواند بر کسب و کار و بیزنس ما داشته باشد. اما قبل از هر چیز بهتر است نیم نگاهی به مفهوم بازار یابی محتوا داشته باشیم.

آشنایی با بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا فرآیندی در کسب وکار آنلاین است که به تولید و توزیع محتوای گیرا و مجاب کننده برای جذب مشتریان وفادار می پردازد. بازاریاب محتوا مخاطبان خودش را می شناسد و همواره در جهت ایجاد ارزش و تداوم ارتباط با آنها تلاش می کند. به جرات می توان گفت بازاریابی محتوا یکی از اثرگذارترین و در عین حال ارزان ترین انواع بازاریابی است .

با توجه به این تعاریف می توان گفت متخصص بازار یابی محتوا در واقع وظیفه تولید و گسترش محتوا آنلاین را بر عهده دارد. یک کارشناس بازاریابی محتوا در اولین قدم باید سعی کند مشتری خودش را به خوبی بشناسد و بفهمدتا به این ترتیب بتواند محصولات و خدماتی را ارائه دهد که برای او مناسب باشد و بدون تحمیل کردن محصول خود به مشتری، محصولات خود به خود به فروش بروند. او همچنین باید بر روی مباحث مربوط به سئو، شبکه های اجتماعی و…نیز تسلط داشته باشد.

ویژگی های متخخص بازاریابی محتوا

ویژگی های متخصص بازاریابی محتوا

  1. در ادامه به برخی از ویژگی هایی که یک متخصص بازار یابی محتوا باید داشته باشد اشاره می کنیم:
  2. چنین فردی در زمینه بازاریابی متخصص است و از تحصیلات و تجربه بالایی در این حوزه برخوردار بوده و همیشه از طریق مطالعه و شرکت در مجامع علمی دانش خود را به روز نگه می دارد.
  3. قادر به طراحی یک فرآیند تحقیق بازاریابی است. وی همچنین از توانایی اجرایی و نظارت بر عملیات تیم تحقیقاتی برخوردار است. به عبارت دیگر برخورداری از مهارت های گروهی و رهبری یکی از قابلیت های مهم یک متخصص بازاریابی است.
  4. خواسته های مشتریان هدف خود را در نظرمی گیرد و در کسب مشتریان وفادار در تلاش است.
  5. کارشناس یا متخصص بازاریابی محتوا صرفا به بیان نتایج و اطلاعات می پردازد و قضاوت های شخصی خود را جایگزین اطلاعات حاصل از بازار نمی نماید.

چگونه تبدیل به یک متخصص بازاریابی محتوا موفق شویم ؟

کارشناس بازاریابی محتوا

با توجه به مطالبی که گفته شد شاید کنجکاو شوید که چگونه می توانید به یک متخصص بازاریابی محتوا موفق تبدیل شوید. در ادامه به بعضی از این موارد اشاره می کنیم.

  1. شبکه های اجتماعی و تولید محتوا شبکه اجتماعی را هرگز فراموش نکنید. از شبکه های اجتماعی که کمتر به آنها توجه می شود نیزب رای جذب مشتری استفاده کنید و از طریق آن ها موج تبلیغاتی به راه بیاندازید.
  2. سعی کنید با افراد مختلفی که می توانند مؤثر باشند در همایش های مختلف ارتباط برقرار کنید.
  3. بهینه سازی موتور های جستجو را فراموش نکنید. نرخ بازگشت را افزایش دهید و سئو داخلی وخارجی درستی داشته باشید.
  4. سعی کنید با افرادی که محتوای خوب تولید می کنند، وبلاگ خوبی دارند و یا پادکست خوبی ساخته اند همکاری کنید.
  5. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که جلب اعتماد مشتری مهم ترین ویژگی در هر کسب و کاری است. جلب اعتماد نه تنها برای نهایی کردن فروش لازم است بلکه مزایای بلند مدتی به همراه می آورد. مشتریان همیشه به دنبال فروشندگانی هستند که در گذشته خدمات خوبی به آنها ارائه کرده اند. علاوه بر این آن ها این خدمات خوب را به دوستان و همکاران خود معرفی می کنند.
  6. روابط عمومی خوب یکی از مواردی است که هر کارشناس بازاریابی محتوا باید از آن برخوردار باشد .اگر شما هم متخصص بازاریابی محتوا دارید و هم متخصص روابط عمومی، می تواندخیالتان راحت باشد که برای اهداف کسب و کاری خودتان مطالب مفید تولید خواهید کرد و از مسیرهای مناسب و در زمان مناسب در اختیار مخاطبین اصلی خود قرار می دهید.