تولید محتوا در مشهد
13
مارس

تولید محتوا در مشهد

به طور حتم تاثیر بسیار مثبت محتوای خوب و با کیفیت بر روی سئو و جایگاه سایت ها دیده اید. هیچ شکی نیست که این مسئله می‌تواند نقش بسیار مهمی را در موفقیت سایت شما نیز بازی کند. تولید محتوا در مشهد و چه در اکوسیستم سایر شهر ها امروزه یکی از اصلی ترین نیاز‌ها به حساب می‌آید. برای تولید محتوا بسیاری از شرکت ها یا افرادی، اعلام آمادگی می‌کنند و از سوی دیگر عده ای نیز نیاز به داشتن یک برنامه محتوایی را در برند خود حس کرده اند و سفارش خودشان را به یک تیم تولید محتوا می‌سپارند. در این مطلب با پلتفرم تولید محتوای کانتونا همراه باشید تا به عنوان یک متخصص تولید محتوا حرفه‌ای و با کیفیت بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

بهترین روش دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا یا بازاریابی محتوا را می‌شود به عنوان یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ دانست. اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید و از درآمد و بازدهی آن راضی نیستید، کافی است که شروع به تولید محتوایی با کیفیت، جذاب و متناسب با نیاز مشتریتان کنید تا از تاثیرات مثبت این روش تبلیغ ارزان شگفت زده شوید. اگر سایت خود را به تازگی ایجاد کرده اید و طراحی آن به پایان رسیده، لازم است تا محتوا های مرتبط با کارتان را منتشر کنید تا بتوانید خود را در گوگل به مردم معرفی کنید؛ حتی اگر شما سایت خوبی هم داشته باشید ولی محتوای خوبی را به کاربرانتان ارائه ندهید نمی‌توانید در رتبه های اول گوگل جایگاهی داشته باشید.

هدف از تخصصی کردن تولید محتوا در مشهد

هدف اصلی که باید در بازاریابی محتوا داشته باشید، نیاز ها و خواسته های مخاطبین شماست. هیچ چیز دیگری مهم تراز این نکته نیست. قطعا کسی که از طریق سرچ کردن با مطلب شما مواجه شده، به دنبال بر طرف کردن مشکل یا کسب اطلاعات در مورد موضوعی بوده است. از این طریق علاوه بر این که نیاز کاربر خودتان را بر طرف کرده اید، باعث شدید تا بازدیدکننده با شما به عنوان یک فرد حرفه ای و متخصص آشنا شود و بدین ترتیب کاربر را به یک مخاطب اصلی برای کسب و کارتان تبدیل کرده اید.

نکته ای که باید در تولید محتوا در مشهد و یا هر بخش و منطقه دیگری رعایت کنید، موارد مهم اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و… است. در صورتی که محتوای تولیدی شما با خط فکری اکثریت کاربرانتان (دقت داشته باشید اکثریت) هم سو نباشد، احتمال گرفتن بازخورد مثبت و خوب از کاربران کم تر می‌شود. همچنین در صورتی که خط مشی های کسب و کار و برند شما این اجازه را می‌دهد، می‌توانید محتوا های خود را با لهجه هماهن منطقه و یا تکه کلام های رایج بین افراد نگارش کنید؛ این کار باعث می‌شود تا کاربر احساس راحتی بیشتری را با محتوای تولیدی شما داشته باشد و نرخ مشارکت کاربران یا همان “CTA” در وب‌سایت شما بالا برود.

 ارزش انواع تولید محتوا در مشهد

بسیاری از افراد متصور اند که هر چه محتوا های نگارش شده طولانی تر باشند ارزش و تاثیر گذاری بالاتری نیز دارند. می‌توان ادعا کرد که در مواقعی دادن اطلاعات بیشتر می‌توان رضایت کاربر را جلب کرد اما همیشه تاثیر آن چندان زیاد نیست. چیزی که مهم است، کیفیت محتوای نگارش شده است. محتوایی که از لحاظ سئو اصولی نباشد و یا نگارش و علائم نگارشی در آن اشتباه به کار رفته باشند، نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه می‌تواند به سایت شما آسیب نیز وارد کند. گاهی رعایت نکردن چند اصل ساده که شاید یک نوجوان در مدرسه آن ها را می‌آموزد می‌تواند خسارات زیادی را به شما وارد کند و در طرف مقابل در صورت رعایت این اصول در کنار سئو محتوای حرفه ای به عنوان یک کسب و کار حرفه ای به دیگران معرفی می‌شوید.
پس مهم‌ترین مسئله در نگارش محتوا کیفیت است نه کمیت و تعداد کلامت محتوای نگارش شده. سعی کنید با استفاده از عکس‌ها، ویدئو‌ها و مطالب جذاب، محتوایی تولید کنید که در راستای شناخت شما از مخاطب باشد. اینگونه چه در بحث رتبه بندی گوگل و چه در بحث تبلیغات و جذب مخاطب موفق عمل خواهید کرد.

برای جذب هر طیفی از مخاطبین باید انواع تولید محتوا را به کار برد. به عنوان مثال با توجه به بالا بودن نرخ کاربران مشهدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر که به نظر شما فعالیت در آن توجیه دارد، استفاده از تولید محتوای ویدئو ای بسیار مفید  و موثر خواهد بود. از طرف دیگر تولید تصاویر یونیک و دست اول می‌تواند جذابیت بسیار بیشتری نسبت به کپی کردن تصاویر داخل گوگل باشد. شما می‌توانید در کانتونا سفارشات تولید محتوای تصویری و ویدئو ای خود را ثبت کرده و برای ما ارسال کنید.

عناصر اساسی تولید محتوا

بر خلاف تفکر بسیاری از افراد، تولید محتوا کار ساده ای نیست و کاری بسیار تخصصی و حرفه ای به حساب می‌آید. به خصوص با توجه به شرایط امروز که می‌توان با تولید محتوای درست و اصولی کسب و کار های آنلاین را متحول کرد و تحولی در آن ایجاد کرد. برای تولید کردن یک محتوای حرفه ای باید فاکتور ها و قوانین زیادی را رعایت کنیم اما در ادامه به مهم‌ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • اطلاعات

  • یعنی قبل از دست به کیبورد شدن مشخص کنیم هر محتوا دارای چه اطلاعاتی است و قرار است چه ایده هایی را منتشر کند که بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد. در واقع باید قبل از هر چیزی بدانیم که زیر عنوان های اصلی مطلب چه هستند و شماتیکی کلی از مواردی که میخواهیم ارائه دهیم در ذهن و یا کاغذ داشته باشیم. (بسته به کیفیتی که مد نظر داریم)
  • هدف

  • هدف ما از انتشار این محتوا چه می‌باشد؟ محتوا زمانی ارزشمند است که آن را برای هدفی خاص تعریف کرده باشیم. با توجه به این هدف می‌توان از انواع لحن ها، عبارت ها، جملات، طولانی بودن یا نبودن بند ها و بسیاری موارد دیگر به نحو احسن استفاده کرد.
  • مخاطب

  • مشخص کنیم مخاطب محتوای ما چه کسانی می‌باشند تا بتوانیم با توجه به نیازهایشان برای آنان محتوا خوب تولید کنیم.
  • کانال ارتبط با مخاطب

  • چگونه این محتوا در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد؟ پس باید با تمام کانال‌هایی که مخاطبان شما در آن حضور دارند، شروع کنید. به عنوان مثال اگر قرار است با کاربران خود از طریق اینستاگرام ارتباط بگیریم باید از محتوا هایی استفاده کنیم که ویدئو ای و یا تصویری باشند و در عین حال از طراحی مناسبی برخوردار باشند.

برای تولید محتوا حرفه ای چه باید کرد؟

در نوشتن محتوا باید مخاطبان هدفمان را در نظر داشته باشیم و مناسب با نیازهای آنان محتوا تولید کنیم. محتوایی خوب است که آموزنده و ارزشمند برای مخاطب باشد و به گونه ای نوشته شده باشد که بار علمی خواننده بعد از خواندن آن افزایش یابد. محتوایی که ما تولید می‌کنیم باید برای موتورهای جستجو نیز بهینه سازی شده باشد.

محتوایی خوب است که بازدیدکننده و کاربر عادی سایت را به مشتری برای سایت‌مان تبدیل کند. همچنین باید محتوا ساختار مناسب داشته باشد و اصول نگارشی در آن رعایت شده باشد و متن آن نیز ساده و روان و قابل درک برای خواننده باشد. در ادامه فاکتور های یک محتوای خوب و حرفه ای را مشاهده می کنید.

ایده و استراتژی‌های محتوایی

  • باید ایده داشته باشید به گونه ای که اول موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید می‌کنید. در واقع داشتن یک استراتژی محتوایی در انتخاب موضوع هر محتوا به شما کمک بسیاری می‌کند.
  • لیست کلمات کلیدی که میخواهید وب سایت تان با آنها رتبه بالایی در گوگل بیابد را تهیه کنید و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.
  • نگارش عنوان محتوا

  • باید بتوانید عنوانی گیرا و جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید. عنوانی مناسب اند که علاوه بر جذاب و خلاقانه بودن، عبارات کلیدی و مهم برای کسب و کار شما را در بر داشته باشند. این مورد در سئو وب‌سایت تاثیر دارد و می‌تواند مفید باشد اما این نکته را فراموش نکنید که با وارد کردن کلیدواژه ها و یا ال اس ای ها عنوان را خراب و طولانی نکنید.
  • بررسی محتوا‌های مشابه در گوگل

  • محتوای وب‌سایت‌های رقبایتان را چک کنید تا کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وب‌سایت خود رفع کنید. علاوه بر این، تا می‌توانید خلاصه اکثریت محتواهای موجود در گوگل را داخل محتوای خود بیاورید. در واقع باید به گونه ای محتوای خود را نگارش کنید که کاربر از خواندن باقی مقالات با این موضوع بی نیاز کند.
  • بررسی و بروزرسانی محتوا‌های قبلی

  • یک لیست از مقالات نوشته شده درقسمت وبلاگ وب سایت خود داشته باشید و هر از گاهی رتبه آن ها را در گوگل بررسی کنید. بررسی رنکینگ محتوا های مادر و آسمان خراشی در دوره های متداول می‌تواند در تعیین استارتژی محتوایی آینده کسب و کارتان مفید باشد. بایستی همان طور که رنکینگ ها را چک می‌کنید مقالات نوشته شده خود را نیز بروزرسانی کنید؛ یعنی به هر کدام از آن ها چند خط و یا یک بند اضافه کنید تا رنکینگشان با ورود محتوا های جدید رقبا پایین نرود.
  • سایر نکات مهم

  • انتخاب کلمات کلیدی که توسط کاربران واقعا جستجو شوند بسیار مهم است.
  • اصول نگارشی را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید.
  • متا تگ عنوان را جدی بگیرید و مناسب با محتوای متنی خود آن را انتخاب کنید؛ زیرا اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای مربوطه ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.
  • متا تگ توضیحات را فراموش نکنید، زیرا به بهینه سازی رتبه وب سایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وب‌سایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما قابل نمایش است. دقت داشته باشید که از جملات جذاب و شامل کلیدواژه استفاده کنید.
  • ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت و لینک های خارجی به سایت های معتبر دیگر
  • سئو و بهینه سازی مکانیکی سایت

شرکت های تولید محتوا در مشهد

شرکت ها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ زیادی در شهر مشهد در حوزه تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند. اما چالش و مسئله ای که درباره این شرکت ها وجود دارد این است که خیلی از این آژانس ها پروژه های خود را برون سپاری می‌کنند و تیم متخصصی در این حوزه ندارند تا به طور حرفه ای و با پیگیری کامل پروژه تولید محتوا را انجام دهند. پلتفرم تولید محتوای کانتونا تیمی در مشهد است که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارد.

تیم تولید محتوا کانتونا رو دنبال کنید تا بیشتر و تخصصی تر با تولید و بازاریابی محتوا آشنا بشید و کسب و کارتان را با کمترین هزینه نسب به سایر روش های تبلیغاتی رونق ببخشید.