تولید محتوا متنی بازنویسی و ترجمه
دنیای دیجیتال امروز، به سمت تولید محتوا و بازاریابی پیش میرود. بنابراین دارندگان وبسایتها همواره در تلاش هستند تا با تولید محتوا جذاب و حرفه ای در قالبهای گوناگون خودی نشان بدهند و محتوایی مطابق سلیقه مخاطبان ایجاد کنند. یکی از راجترین راهها، تولید محتوای متنی است.
محتوا متنی چیست؟
امروزه محتوا نویسان برای ایجاد ارتباط و جذب مخاطبان بیشتر، از بسترهای گوناگون و مختلف استفاده میکنند. روش های تولید محتوا معمولا شامل تصویر، ویدیو، صوت و رایج ترین این قالبها، محتوای متنی است. البته باید این مسئله را پذیرفت که امروزه مخاطبان کمی کمحوصله هستند و به دنبال سریعترین و در عین حال جذابترین راه برای دریافت اطلاعات هستند؛ بنابراین در حال حاضر درخواست برای محتواهای گرافیکی و ویدیویی در حال افزایش است.
پس متنهایی برای این افراد جذابند که درباره یک موضوع بصورت کامل توضیح داده باشند و تمام جوانب آن را پوشش دهند و در نهایت افراد با خواندن آن متن به سراغ دیگر وب سایتها نروند. بنابراین این موضوع تولید محتوای متنی را با چالشهای بزرگی روبهرو میکند.
به طور مثال یکی از این چالشها، مخاطب نوشته شماست. منظور این است که اگر هدف شما فقط مخاطب قراردادن گوگل باشد، امکان از دست دادن بازدید سایت بالاست. در سوی دیگر اگر فقط بر اساس سلیقه بازدیدکنندگان محتوا را تولید کنید، ممکن است تا سایت از لحاظ جذابیت برای گوگل با مشکل مواجه شود. بنابراین ایجاد یک تعادل مناسب برای تولید محتوا متنی لازم و چالشبرانگیز است.
تولید محتوای متنی به روش حرفهایها
با رعایت یکسری قاعده و نکته میتوان متنی به سبک حرفهایها داشت. در ادامه به مهمترین آنها میپردازیم. با کانتونا همراه باشید.
متن ساده، روان و در عینحال گیرا
متن باید بهگونهای نوشته شود که خواننده با یکبار گذر از متن آن را درک کرده و نیازی به دوبارهخوانی متن نباشد. برای این منظور باید در تالیف از واژههای ساده استفاده کنید چرا که هدف به رخ کشیدن دایره لغات نیست و باید کلمات در عین زیبایی و نو بودن، به آسانی منظور را منتقل کنند.
از دراز نویسی هم پرهیز کنید و سعی کنید جملههایتان و پاراگرافهایتان بهقدری باشند که خواننده از خواندن آنها خسته نشود. همچنین سعی کنید که مقصود خود را با کمترین کلمه ممکن برسانید و از زیادهگویی بپرهیزید.
نگارش درست
نوع نگارش نکته تاثیرگذاری در نوشتار شما است. چرا که هر فرد سبک نوشتاری خاص خود را دارد و میتواند تبدیل به امضا و برند هر محتوا نویس شود. البته در نظر داشتن این نکته که این سبک شما نباید در خوانایی و رسایی متن تاثیر بگذارد هم حائز اهمیت است.
ویرایش نهایی و آرایش متن
این موضوع به گونهای فوت کوزهگری است. شاید فکر کنید که طرز استفاده از علایم نگارشی کار آسانی است در حالی که اصلا این طور نیست. بودن یا نبودن مکث درست در متن، غلطهای املایی، فاصلههای بیجا، آوردن افعال پشت سر هم، تکرار افعال شبیه به هم، بینظمی در ساختار جملات و… که با کمک یک ویراستار حرفهای برطرف میشود، میتواند نتیجهی کار شما را چند برابر کند. بنابراین هرگز از این که متن خود را به یک ویراستار بسپارید غافل نشوید.
پس هنوز محتوا متنی در حوزه محتوا و سئو (seo) تاثیرگزار است و تولید آن نیز مثل همیشه چالشبرانگیز. اگر به دنبال تهیه محتوا متنی هستید آن را از تیم تولید محتوا حرفهای کانتونا بخواهید.
0 دیدگاه