کارشناس تولید محتوا
21
ژوئن

چه کسی را می توان کارشناس تولید محتوا دانست؟

کارشناس تولید محتوا ، باید یاد داشته باشد که ایده پردازی کند. داستان های زیبا بنویسد و از تصاویر متناسب با محتوا استفاده کند و همجنین جملاتی زیبا با ساده ترین شکل ممکن در محتوا استفاده کند. باید به این نکته هم توجه کرد که این فرد، اپراتور کپی کردن و ساختن جملات بی فعل و فاعل نیست.

ویژگی های کارشناس تولید محتوا

فردی که خود را به عنوان متخصص تولید محتوا یا کارشناس تولید محتوا معرفی می کند باید ویژگی ها و توانایی های زیادی داشته باشد. در ادامه کانتونا درباره این ویژگی ها صحبت می کند تا بهتر بتوانیم یک فرد یا شرکت تولید محتوا کار بلد را از یک تیم غیر حرفه ای تشخیص بدهیم.

تسلط کافی به موضوع مورد بحث

باید همیشه به دنبال به روز بودن باشد و هیچ وقت اطلاعات خود را کامل نداند. وقتی که می خواهید درباره موضوع خاصی محتوا تولید کنید، تا حد امکان درباره آن موضوع و حواشی آن اطلاعات کسب کنید. همچنین باید بدانید که روی کدام قسمت موضوع، اهمیت بیشتری قائل شوید. به علاوه باید توجه کنید که مشتری محتوا روی کدام قسمت بیشتر تاکید دارد. داشتن اینگونه شناخت ها باعث می شود تا کیفیت کار بالا تر برود و هدفمند تر انجام شود.

پرهیز از پراکنده گویی و داشتن انسجام

باید توجه داشت که محتوا انسجام لازم را داشته باشد. یعنی یک قسمت از موضوع را به خوبی  توضیح دهید، جمع بندی کنید، تمام کنید و به دنبال قسمت دیگر موضوع بروید. از قسمتی به قسمت دیگر پریدن خواننده را خسته می کند و از جذاب بودن محتوا می کاهد. محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطب با خواندن یک جمله مشتاق خواندن جمله بعدی شود.

آشنایی با نکات و ساختار های زبان فارسی

زبان فارسی در نوع خود پیچیدگی های زیادی دارد. اما این پیچیده بودن با نوشتن جملات بی سروته و رعایت نکردن قواعد فرق دارد؛ چون زبان فارسی به همین اندازه که پیچیده است، ساختار بندی مشخصی دارد. استفاده از اشعار مرتبط با موضوع، استفاده به جا از ضرب المثل ها و تیکه کلام های رایج و … که جز ویژگی های زبان فارسی است، به متن جلوه خاضی می دهد و آن محتوا را در نظر خواننده متفاوت و جذاب تر می کند. همچنین متن را متفاوت تر می کند و باعث می شود تا با مخاطب با یک مطلب بی روح و خسته کننده طرف نباشد.

داشتن اطلاعات عمومی و تخصصی

باید تا می توان درباره موضوعات مختلف مطلب خواند. هر چقدر اطلاعات شما در هر موضوعی بیشتر باشد، محتوا را جذاب و متفاوت تر خواهد کرد. برای تولید محتوا باید در هر زمینه ای اطلاعات داشت تا بتوان به راحتی محتوا را تولید کرد. علاوه بر اطلاعات عمومی، باید سعی کرد در چند موضوع تخصصی هم مهارت کسب کرد.

از کارشناس تولید محتوا چه انتظاری داشته باشیم؟

 

قبل از هر چیز چند نمونه از انتظارات نا متعادل را بررسی می کنیم:

  • تسلط بر طرح گرافیکی
  • تسلط به تدوین فیلم، ویرایش و ویدئو
  • مسلط به ساختن انیمیشن
  • سناریوپردازی
  • مدیریت کردن گروه های تبلیغاتی
  • توانایی پاسخ دادن به مشتریان
  • توانایی برگزاری ورکشاپ
  • تسلط بر طراحی سایت

گروهی از مشتری ها به مهم بودن محتوا آگاهی دارند. به همین دلیل تلاش می کنند تا انتظارات منطقی ای از یک کارشناس تولید محتوا داشته باشند. این افراد گروهی هستند که تفکر تخصص محوری دارند و به این درک رسیده اند که نمی توانند از کارشناس خود انتظار تدوین فیلم و ساخت موشن گرافی داشته باشند مگر اینکه در زمینه تولید محتوا های تصویر و چند رسانه ای تخصص داشته باشد. بنابراین باید سعی کنند تا انتظارات معقول و منطقی ای داشته باشند یا حداقل آن ها را به درستی با فرد یا تیم مورد نظر مطرح کند تا آن ها هم همان نتیجه ای را برای او رقم بزنند که انتطارش را دارد.