تولید محتوا گرافیکی
20
جولای

تولید محتوا گرافیکی | اینفوگرافیک | موشن گرافیک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به اطلاعات درباره‌ی یک موضوع دارید اما با جستجو در اینترنت و دیدن آن همه مقاله و اطلاعات مربوط به آن موضوع، از تحقیق درباره ی آن منصرف شوید. در این جا است که محتوا گرافیکی به کمک شما می آید. خیلی از افراد حوصله خواندن یک متن طولانی راندارند، برخی نیز وقت این کار را ندارند. این ها همان کسانی هستند که در زمان خواندن یک کتاب فقط به دیدن تصاویر آن اکتفا می کنند. امروزه مردم بیشتر تمایل دارند تا عکس یا تصویر ببینند و وقت کمتری رابه خواندن محتوا اختصاص دهند. بنابراین تولید محتوا گرافیکی نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبین دارد. کانتونا قرار هست در مورد یکی از زمینه هایی که تخصص اصلی اش به حساب می آید حرف های جالبی بزند. پس با ما همراه باشید.

تولید محتوا گرافیکی چیست؟

در دنیای کسب و کار اینترنتی افراد علاقه بسیار به جذب سریع مخاطب دارند و به این منظور از گرافیک برای انتقال داده و محتوا استفاده می کنند. محتوا گرافیکی می تواند به دلیل سریع رساندن پیام در ذهن مخاطبان، افراد بسیار زیادی را جذب یک سایت کند. تولید محتوا گرافیکی یا به طور کلی تولید محتوا تصویری اگر جذاب باشد میتواند بازدهی و در نتیجه نرخ اشتراک گذاری بسیار بالایی را در شبکه های اجتماعی داشته باشد. این نوع محتوا همچنین می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در ارتباط درست با مشتری ایفا کند. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که اگر محتوا گرافیکی را در کنار محتوا متنی به کار ببریم اثر این کار دو چندان خواهد شد.

انواع  محتوا گرافیکی

تولید محتوا گرافیکی نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی تاثیر گذار ترین و مهم ترین انواع آن می پردازیم.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها یکی از انواع محتوا گرافیکی و موثرترین نوع آن به حساب می آیند. اینفوگرافیک ها اطلاعات بسیار زیادی را خلاقانه در قالب تصویر به شما نشان می دهند. معمولا اطلاعاتی که به تحریر آوردنشان سخت و غیر قابل فهم است را می توان با سرعت بیشتری در اینفوگرافیک انتقال داد. این نوع محتوا ها به دلیل سادگی که دارد، ذهن مخاطب راخسته نمی کند اینفوگرافی با فشرده سازی و نمایش اطلاعات در یک فرمت گرافیکی به صورت نمودار و تصویر، موجب ترغیب مخاطب برای خواندن مطلب می شود؛ به همین علت است که کتاب های کودکان اکثرا مملو از گرافیک اطلاع رسان هستند. شما در هنگام تولید اینفوگرافیک باید به این نکته توجه داشته باشید آن چیزی را که به وجود می آورید آنقدر ساده و گویا باشد که حتی کسانی که اطلاعی از موضوع ندارند آن را درک کنند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

اینفو موشن

اینفوموشن ها ویدیو هایی هستند که در آنها ازت کنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده می شود. در واقع گرافیک و حرکت به گونه ای استفاده می شود که بتوان از تکنیک های اصلی اینفوگرافیک برای نمایش محتوا استفاده کرد.

تولید محتوا گرافیکی در مشهد

موشن گرافیک

موشن گرافیک از دو کلمه «موشن» و «گرافیک» به وجود آمده است و به معنای ساده، گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از هر دو استفاده می شود. ارائه محتوا به صورت موشن گرافیک به دلیل وجود صدا و حرکت برای مخاطب جذابیت بیشتری را به همراه دارد.

طراحی استیکر

طراحی استیکر که اخیرا بیشتر مورد توجه کسب و کار ها قرار گرفته است برای انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و با هدف برندینگ و ارتباط بهتر مخاطبین با برند انجام می شود.

مزایای تولید محتواگرافیکی

با توجه به مطالبی که درباره ی تولید محتوا گرافیکی گفته شد، احتمالا شما نیز مشتاق شده اید تا از این نوع شیوه تولید محتوا برای تولید محتواهای خود استفاده کنید و از مزایای بسیار زیاد آن بهره مند شوید. دلایلی که در زیر آمده از جمله مهم ترین مزایای آن می باشد.

  • ثبت سریع پیام در ذهن مخاطب
  • جذب بالای مخاطبان وب سایت
  • ارتقا رتبه وب سایت
  • تبدیل مخاطب به مشتری
  • اشتراک گذاری درشبکه های اجتماعی
  • سهولت ارائه اطلاعات
  • ارائه مطالب زیاد درکمترازچند دقیقه