تولید محتوا تصویری
17
جولای

تولید محتوا تصویری به آسانی

بیش از 70 درصد آموخته ها و تجربیات از طریق چشم به دست می آید. تاثیری که یک عکس یا فیلم بر ذهن افراد می گذارد به مراتب بیشتر از شنیدن و خواندن در مورد آن موضوع می باشد. بنابراین تولید محتوا تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است.

محتوا تصویری چیست؟

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به کسب و کارهای اینترنتی تولید محتوا است. منظور ما از محتوا در کسب و کار و وب ‌سایت ها فقط تولید محتوا متنی نیست؛ بلکه همه ی آن چیزی است که ما در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذاریم. محتوا شامل متن، عکس، ویدیو و فایل صوتی است. باتوجه به اینکه امروزه مخاطبان به دنبال سریع ترین و جذاب ترین راه برای دریافت اطلاعات هستند، محتوای تصویری یکی از پرطرفدارترین انواع محتوا به حساب می آید.

اولین قدم برای تولید محتوا تصویری مناسب داشتن برنامه و اطلاعات کافی در رابطه با موضوع است. در واقع شما باید بدانید که چه نوع تصویر و فیلمی به کارتان می آید و به قدر کافی برای مخاطب جذابیت به همراه دارد. از طرفی مهم ترین عامل در کار فروش، برخورداری از اعتبار بالا می باشد. این بدان معناست که خریدار باید شما را باور داشته باشد و به شما اطمینان کند. تصویری که شما از خود و محصولتان ارائه می دهید در اعتبار بخشی شما بسیار موثر است؛ بنابراین تولید محتوا تصویری و کیفیت آن اهمیت بالایی در معرفی کسب و کار شما دارد.

نکاتی در رابطه با تولید محتوا تصویری

  • تصاویر احساسات را برمی انگیزند و در افراد احساس نزدیکی به وجود می آورند در نتیجه استفاده از دیزاین خاص، رنگ، آیکون و … می تواند باعث افزایش تاثیرگذاری در مخاطبان شود.
  • پیام تصویر شما باید سریع و به راحتی قابل انتقال باشدبه طوری که اکثریت مخاطبین مفهوم آن را بفهمند.
  • یکی از نکات مهم برای تولید محتوا تصویری مناسب، شناخت دقیق مشتریان، علایق و نیازهای آن ها است.

انتخاب تصویر مناسب برای تولید محتوا

تولید محتوا تصویری گرافیکی

انتخاب تصویر مناسب برای تولید محتوا به یک دغدغه تبدیل شده است. تا جایی که بیشتر افراد و مجموعه ها تصاویر را خودشان تولید نمی کنند و اغلب به دنبال تصاویر آماده در اینترنت هستند یا نهایتا یک ویرایش جزئی روی آنها انجام می دهند. استفاده از یک تصویر باکیفیت، حرفه ای و جذاب به بیشتر دیده شدن سایت کمک می کند. به همین دلیل تصاویر حرفه ای آماده متقاضی زیادی دارند. اما از طرفی دیگر ممکن است چندین نفر از یک تصویر در محتوای خود استفاده کنند. حال باید به دنبال راهی برای حل  مشکل تکراری بودن تصاویر بود.

انتخاب یک تصویر حرفه ای و تا حد امکان غیر تکراری، می تواند در تولید محتوای باکیفیت بسیار موثر باشد. در ادامه چند منبع برای انتخاب تصاویر آماده مخصوص محتوای تصویری به شما معرفی کنیم:

  • سایت Pixabay: در این سایت بیش از میلیون ها عکس، تصویر گرافیکی و ویدئو در اختیار کاربران قرارگرفته است.
  • سایت Pexels: اگر دنبال این هستید که عکس مناسب به صورت رایگان آپلود کنید به این سایت مراجعه کنید.
  • سایت Unsplash: در این سایت عکس های منتخب اهدا شده توسط عکاسان حرفه ای وجود دارد.
  • سایت Freepik: سایت فری پیک منبع فوق العاده ای برای تصاویر و وکتور های جذاب است.
  • سایت Shutterstock: شاتراستاک در رده سایت های گران قیمت قرار می گیرد.
  • سایت Pablo: یک ابزار بسیار کاربردی در آن سرویس ایجاد تصویر با ابعاد و استاندارد های متنوع به منظور استفاده در تولید محتوا شبکه های اجتماعی است.